fallback

Как бързо се разбира, че двигателят е претърпял сериозен ремонт

Тези действия не отнемат много време и спестяват бъдещи ядове

Продавачите на автомобили втора употреба често скриват от купувача, че предлаганото от тях превозно средство е претърпяло основен ремонт на силовия агрегат. Всъщност, това е напълно нормално, защото подобна работа не винаги се извършва професионално. Казано по друг начин - майсторът си оставя ръцете, което означава проблеми с двигателя. А те ще бъдат за сметка на купувача.

Как може да се разбере, че автомобилът, който оглеждате, е бил подложен на сериозна "сърдечна операция"? Експертите от Carswiew посочват няколко неща, които човек трябва да направи, за да се опази от бъдещите неприятности. Тези елементарни действия не отнемат време, но пък със сигурност може да спестят доста средства на купувача.

Първо, трябва да се вдигне капака и да се огледа много внимателно двигателния отсек. Ако самият мотор е много чист, то това трябва да накара купувача да бъде още по-внимателен, тъй като за години експлоатация пространството под капака се покрива с дебел слой мръсотия.

Тук трябва да се добави, че повечето производители не препоръчват да се мие двигателя, тъй като водата може да попадне в електрониката или в електрическите системи на автомобила. Ако обаче двигателят е свалян за ремонт, той самият, както и мястото, на което се поставя, са почистени. Така при по-късното поставяне на мотора той няма да се замърси.

Доказателство за това, че двигателят е свалян, може да бъде и премахната мръсотия от опорите, на които се поставя той. Затова, ако пространството под капака на употребяван автомобил свети, то вероятно продавачът се опитва да прикрие доста дефекти. Например, капещо през уплътненията масло.

Трябва се обърне внимание и на това, как е поставен уплътнителят на главата на блока на цилиндрите. Заводското изпълнение се вижда веднага. Шевът изглежда добре, тъй като херметичното затваряне е направено автоматично на конвейера в завода. При основен ремонт това се извършва от майстора, което значи, че шевовете няма да бъдат идеални. Ако и цветът на уплътнителя се различава, то е ясно, че моторът е ремонтиран.

Експертите препоръчват също така внимателно да се огледат и болтовете за закрепване на блока на цилиндрите. Ако те са чисто нови или се вижда, че са били въртени, то това е ясно доказателство, че двигателят е пипан по някаква причина.

Освен това, може да се извадят свещите и с помощта на специална камера да се огледа състоянието на стените на цилиндрите. Ако, да кажем, при 10-годишен автомобил те са в идеално състояние и нямат нито една драскотина, то със сигурност някой е бърникал по мотора, а това не е хубаво.

И последният съвет, който е добре да бъде спазен. Ако се окаже, че пробегът на двигателя е манипулиран, то е най-добре покупката да бъде отказана. Един компромис в случая, независимо по какви причини (ниска цена, богато оборудване и т.н.) може да донесе само неприятности на купувача.

fallback
  • #14
    Хи хи ( преди 3 години )
    Ако се окаже, че пробегът на двигателя е манипулиран, то е най-добре покупката да бъде отказана. ЧЕ ТО НИТО ЕДНА КОЛ НЯМА БЪДЕ ПРОДАДЕНА ТОГАВА
  • #13
    лудогорец9 ( преди 3 години )
    един ремонтиран двигател е по-добре отколкото да го вземеш с проблем според мен.А за чистият двигател да сте чували думата детайлинг?
  • #12
    slow_putter ( преди 3 години )
    Не мога да разбера защо ви е страх от ремонт на автомобила.Ремонта представлява замяна на износени части с нови.За това се дават пари .Не за лошо.През 2007г купих кола с повреден двигател .Дадох 2000лв в сервиз за основен ремонт .До миналата година и навъртях 250 00км без проблеми по двигателя .И какво ? Кое му е лошото на основния ремонт?Радвайте се че някой е дал пари за колата ви.Ако не я е ремонтирал друг ще я ремонтирате вие ,защото вечни неща няма.
  • #11
    Някой ( преди 3 години )
    До голяма степен, колата р на късмет. На една стара кола, никога не можеш да бъдеш сигурен, какво ше и излезе. Аз купувам добре изглеждащи. За да нямаш поне ремонти по купето. И гледам да е по - евтина за модела. Скъпата не винаги ти гарантира перфектност, и безремонтно каране. Да ама като си дал по-малко. После и да направиш някой ремонт. Идваш на цената на скъпата "запазена". А ако "топ състоянието" започне да ти прави скъпи ремонти, плюс първоначалната скъпа цена. Голямо дърво.
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    Един познат сменя колите доста често, защото купува някоя за 1200-1500лв, кара я до момента в който му кажат че ремонта ще е повече от смяна на масло. Пуска я на части и което остане го разглобява и на вторични .
  • #9
    Пишман купувач ( преди 3 години )
    Къде се намират болтовете за закрепване на блока на цилиндрите?
  • #8
    Читател ( преди 3 години )
    По-големи глупости не бях чел
  • #7
    Fury ( преди 3 години )
    Алоо Аутомедия, ако двигателят ми свети от чистота това не означава, че съм вадил двигателя, а просто държа да е чист и подържан!!!
  • #6
    Комедия ( преди 3 години )
    Все пак автора на статията е Петър Захариев,вие си правете заключенията.
  • #5
    колегата N6 ( преди 3 години )
    Уцели Право в десятката!
fallback
Последни