IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

SSC Tuatara тръгва на лов за нови рекорди

Хиперколата ще атакува Нюрбургринг и ще прескача знаковите 300 мили в час

След като веднъж бе обвинена за фалшифициране на рекорд за скорост, SSC Tuatara все пак успя да докаже, че е най-бързият сериен автомобил в света. Това се случи наскоро във Флорида, където хиперколата постигна средна скорост от 455,2 км/ч и детронира Koenigsegg Agera RS и постижението й от 2017 г.


ssc tuatara


Но нещата явно няма да останат само дотук, след като шефът на SSC North America Джеръд Шелби обяви амбициозните си планове за по-големи и по-екстремни рекордни постижения на суперболида, който в зависимост от използваното гориво (бензин или Е85) постига максимална мощност от 1369 или 1774 конски сили.

Шелби заяви пред американски медии, че вече планира следващия опит за рекорд за максимална скорост, с който да разсее съмненията за способностите на Tuatara. Така, машината отново ще се опита да мине заветната граница от 300 мили в час (483 км/ч) като ще се опита да го стори на по-късата тестов отсечка във Флорида.

Ще ви припомним, че при първия опит за рекорд в Невада, дължината на изпитателната отсечка бе 7 мили или 11,3 км. А трасето при последния успешен опит бе с дължина от 2,3 мили или 3700 метра. Джеръд Шелби заяви, че има амбицията не само да вдигне заветната скорост на по-късия участък, но да го стори и при двете преминавания на SSC Tuatara.


ssc tuatara


От американската компания заявяват също, че това няма да е единствения рекорд, който ще гонят. Намеренията на SSC са да се опитат също така да подобрят и рекорда за най-бърза обиколка на легендарното трасе Нюрбургринг.

"Мисля, че това е много екстремно и технично трасе и ще отнеме време за настройки и тренировки", заявява Шелби. И затова все още не е известно кога ще бъде направен опитът на "Зеления ад".

0 от 500
  • #1
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Тя колата има предостатъчно конски сили, за да подобри рекорда на Нюрбургринг, обаче настройките и дали завива добре ще са от ключово значение за ринга. Тук ще се разбере дали е кола за писта или само за драгове на прави отсечки, нещо което по принцип за американците е спорт. Те са фенове на правата отсечка или на големия овал, такива писти с тесни леви и десни завои не са им по вкуса, но пък може би този път са успели да направят истинска кола за писта. Ще видим.