Представителните седани от най-висок клас не са чак толкова много, но сред тях има един, който се е превърнал в икона. Неговото име е Mercedes-Benz S-Class, като много рядко някой от конкурентите му може да го изпревари по продажби. А авторитетът, който си е извоювал този модел, е признат дори от тези, които избират автомобили на други марки.
Преди няколко месеца беше представена новата S-Class (W223), като неговият предшественик (W222) вече се води втора употреба. Това би трябвало да означава, че цената му ще спадне и съответно може да се окаже доста изгодно положение.
Моделът излезе на пазара през 2013 година, а през 2017-а беше обновен. Промените не се отразиха сериозно на дизайна, тъй като засегнаха предимно оптиката. Сега S-Class (W222) се предлага на пазара на употребявани автомобили в широк диапазон от цени, което вероятно ще накара мнозина да се ориентират към нея.
Представителният седан обикновено е търсен за всекидневно ползване, което означава и сериозен пробег. Трябва да се отчете и още нещо - тази кола в повечето случаи е карана от нает шофьор, а не от собственика. Това означава, че нейният двигател доста време е работил и на празни обороти, докато водачът е чакал шефа си пред офиса или заведение.
По този начин двигателят е натоварван допълнително, което не е никак здравословно. Затова експертите препоръчват при диагностика да се проверят и часовете на работа на мотора. Умножете ги по средната скорост, регистрирана на бордовия компютър и така може да добиете представа, колко е приблизителния пробег на автомобила. И съответно да разберете, дали той отговаря на показанията на километража.
Какво да очакваме от Mercedes-Benz S-Class, поколениe W222 (ГАЛЕРИЯ):
Битурбо V8 двигателя на S 500 развива 455 к.с. Това е моторът M278 (на снимката), който страда от ранна поява на проблеми в блока на цилиндрите. Той може да се появи дори при пробег от под 50 000 км, като ремонтът е много скъп. Двигателят е подложен на огромно температурно натоварване, като почистването на радиатора, честата смяна на масло и сипването на качествен бензин са задължителни. Ако собственикът не го е правил и колата е карана често в задръствания, това може да се превърне в сериозен проблем.
Друга "болест" при тази версия е износване на муфата на разпределителните валове, като и тук няма как да се мине с малко пари. Ремонтът е не само много скъп, но и доста сложен, така че собственикът трябва да бъде готов за допълнителни разходи. Като утеха може да му послужи фактът, че турбокомпресорите са доста издържливи.