fallback

Dokker е най-продаваната нова кола в България през 2021

Toyota изостава само на четири коли от първото място при марките през януари

Свиването на българския автомобилен пазар през януари е -20% спрямо същия месец на 2020 - по-малко от средното за Европа, показват данните за регистрациите в МВР. Dacia Dokker е най-продаваният автомобил у нас през първия месец на новата година, но Toyota излиза на второ място при марките и отстъпва на румънския бранд само с 4 автомобила.     Ето нещо, по което пазарът в България си прилича с тези в Монако и Обединените арабски емирства: регистрираните нови Ferrari у нас са повече от регистрираните Subaru и Ssangyong, взети заедно      Според данните на МВР през януари у нас са регистрирани общо 2207 нови автомобила - 1769 с категория M1 и 438 с категория N1 (година по-рано са били 2770). Към общоевропейската статистика, изготвяна от АСЕА, обаче по някаква причина е подадено само първото число, поради което и отчетеният там спад е малко по-висок - 24.1%. Общо спадът на европейския пазар през януари е 24%, като достига 31% в Германия и цели 55% - в Испания.

 

Топ 12 в България
Dacia Dokker - 111 Toyota Corolla - 97 Citroen С3 - 95 Dacia Duster - 90 Skoda Octavia - 80 Renault Clio - 76 Toyota CH-R - 66 Nissan Qashqai - 63 Skoda Scala - 60 Dacia Sandero - 58 Renault Master - 42 Kia Sportage - 40 Volkswagen Passat - 36

У нас най-продаваната марка си остава Dacia, но вече много плътно преследвана от Toyota, която изостава само с четири автомобила. При отделните модели Dacia Dokker има по-голяма преднина - интересът към бюджетния многофункционален модел логично расте с оглед престоящото му спиране през март. След това Dacia ще представи нов модел в този сегмент, но очакванията са той да е поне с 10% по-скъп.

Ожесточена е и битката за първото място в премиум сегмента, където дългогодишният лидер BMW изпреварва Mercedes само с два автомобила (статистиката ни отчита само леките коли M1 и N1, без товарните).        Най-продаваните марки и модели в България (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Интересно ми е как 11 човека извадиха 100к+ за новото Соренто, българина не е беден.
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    На Тойота повечето и продажби са корпоративни. Много са малко ентусиастите, които биха си купили Тойота за (без)личен автомобил.
  • #2
    Ней ( преди 3 години )
    10 хонди и 100 дачийки... Такава е нашата действителност...
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Нормално, за бизнес/служебна Докер за лична Тойота. Нещата в БГ ще се подобрят, кога се регистрират повече нови средностатистически коли, а не мутренски Х7, А8 или S класи.
fallback
Последни