fallback

„Грийнпийс“ обвини VW в измама

Компанията продавала коли сама на себе си, за да намали глобите за вредни емисии

Екологичната неправителствена организация „Гринпийс“ обвини Volkswagen, че не полага достатъчно усилия при продажбата на електрически автомобили. Според природозащитниците, компанията от Волфсбург е намалила глобата си за по-високи вредни емисии от допустимите в Европа за 2020 година със 140 млн. евро, като е продавала електромобили сама на себе си и на своите дилъри.

Представители на „Грийнпийс“ да установили, че VW е отчел 65 000 продажби на електрически и електрифицирани автомобили (lug-in хибриди) на дилъри на марката. Освен това, компанията сама е закупила някои превозни средства и така изкуствено е увеличала броя на продажби си за 2020 година. Съответно, това е довело до намаляване на глобата за превишаване на вредните емисии.

Природозащитниците смятат, че единственият път пред Volkswagen, за да избегне нови финансови санкции е да се откаже от „вредния за климата бизнес с дизелови и бензинови автомобили“. В момента обаче това е равносилно на фалит за производителя, тъй като той няма електрически продукти за продажба в райони като Латинска Америка, Африка, Океания и дори САЩ.

Германското списание Der Spiegel потърси за коментар представител на Volkswagen, който опроверга твърденията на неправителствената организация. Според него, причината толкова много електрически превозни средства да бъдат продадени на дилъри и дори на собствената компания е, че повечето от тях са представени през 2020 г. Това е накарало дилърите да ги купят за своите тестови шофьорски паркове.

Самият Volkswagen също е обновил своя корпоративен автопарк с електрифицирани и електрически превозни средства. Повечето от топ-мениджърите и ръководителите вече карат коли на ток, но от компанията не посочиха техния брой, а заявиха, че само в Европа имат близо 500 000 служители, така че е напълно логично голям брой от тях да се насочат към електрифицирани преводни средства.

Снимки: Volkswagen

fallback
  • #16
    Дфен ( преди 3 години )
    Нищо ново под слънцето.
  • #15
    анонимен ( преди 3 години )
    До 19,а производството на ДВГ е екологично а? А после ползването му десетки години е екологично,стига щуротий,бъдещето е в ел. енергията,както и атомната енергия за производство на ток,така ще бъде достъпна за всеки,това с вятъра няма как да стане,защото сега в Германия вятърните генератори са спрели и т студа и леда и ако разчиташ на тях си фалит.
  • #14
    Пропов ( преди 3 години )
    Когато правилата на играта са абсурдни, абсурдни са и резултатите. Този целият Еко Био цирк трябва да стане малко по смислен и адекватен. Когато си градил бизнес десетки години и изведнъж се появява една Грета и реве срещу тебе, ми няма как да и се вържеш. Просто цялата тази атака е срещу най голямата и тежка индустрия в света. И е срещу тях, защото са големи, промените стават бавно и докато се адаптират ще плащат. И адаптацията ще отнеме доста време през което ще плащат, нямат друг избор.
  • #13
    анонимен ( преди 3 години )
    Леле, Тойота с "остарелите" никел-металхидридни батерии си покрива без проблем евро емисиите, вагонетките с "технологично-напредналите", "чисти" дизели, електромобили с китайски батерии, обединени с китайците SAIC и MG, продавайки си електромобили на себе си и пак глоби ще плащат за непокриване на емисиите. Смятайте колко са зле тия прощляци. Но по-зле са форумните им фенчета, дето още вярват в немските "технологии". Ха-ха, скодоумници безподобни.
  • #12
    анонимен ( преди 3 години )
    ВАГ били измамници - ами това не е никаква новина. ЕС къде дрема да им натряска глобите за дизелгейта. Сега измамниците просто нямаше да ги има и въздуха щеше да е далеч по-чист.
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    Време е евротолерастите ако наистина се еколози, да вземат мерки срещу недоразумението наречено стара дизелова кола с махнат катализатор. Новите колкото и да са еко, ако пушат тецовете на въглища и всяка негодна стара кола пуши все тая.
  • #10
    сепуко харакири ( преди 3 години )
    По същата схема е работела мафията в Чикаго, прикрита като профсъюз.Изнудване на собствениците на кораби за пари.Рекетьорите от грийнпийс не са по-различни.Почти унищожиха автомобилостроенето с тяхните еконорми, ама зимата сега добре показа колко струва зелената енергия.Нищо.Когато сняг забръска.Що не се хванат схибридите ментета дето нито пестят гориво, нито вредни емисии, щото никой не ги кара на ток.Особено тези хибриди с високотехнолгични металхидридни батерии, на братята харакири майстори
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    Измамник, по-голям измамник, ФВ ... хах
  • #8
    Анонимен ( преди 3 години )
    Докога ще се обръща внимание на еко изнудвачески организации ? Грийнпийс като желае да се купуват повече електрокари да вземе да изкупи за сметка на контролиращите я задкулисни играчи всичката продукция на VW и да си я ползва със здраве. Електрокарите се продават толкова колкото има търсене . Писна ни от този псевдо екологичен диктат ! На всякакви насилствени мерки се слага етикет "еко" и те автоматично стават много добри . Много ясно прозира всичко под лицемерието .
  • #7
    до хахо ( преди 3 години )
    Е уж безмислено да се коментира, па ти вече си напраскал 5 - 6 коментара!!
fallback
Последни