fallback

X5 е най-продаваното BMW в България и за 2020 година

Като цяло кросоувърите и SUV-моделите на марката заемат 63% пазарен дял

BMW си остава водещата премиум-марка на българския пазар и през 2020 година. Това става ясно от отчета на BMW Group България, според който през миналата година у нас са продадени 869 автомобила от марката BMW и 85 от марката MINI. Освен това се отчитат и 99 мотоциклета на подразделението BMW Motorrad.

От компанията отчитат, че пазарът на нови коли в България отчита един от най-големите спадове в Европа за 2020 година – 36,8%, като в тези условия компанията е била принудена да промени модела на комуникация с клиентите. Съответно, отчетеният спад в реализацията е по-малък от този за страната – при BMW той е -25%, а при MINI e -17%.

„Благодарение на тези резултати BMW е водещият производител на премиум-автомобили за последните 11 години. За това помага и непрекъснато разширяващата се и обновяваща се моделна палитра с марка BMW с изключително конкуренти продукти за финансиране, както и професионалната работа на нашите партньори в българската пласмента мрежа“, коментира коментира Александър Миланов, Управител на BMW Group България по време на традиционната пресконференция за търговското представяне на компанията.

Детайлният анализ на продажбите потвърждава популярността на SAV/ SAC автомобилите на българския пазар. Те имат около 63% пазарен дял в реализацията на BMW и заемат челни позиции сред предпочитанията на клиентите . На първо място по продажби за 2020 година е BMW X5 (125 бройки), следван от BMW X7 (101) и BMW X6 (95).

Продължава позитивния тренд в реализацията на моделите на спортното подразделение BMW M GmbH. Продажбите на M и M Performance автомобилите са нараснали с 5% спрямо предходната година, а общия им дял от продажбите възлиза на 28,3%, като това е сред трите най-добри постижения в целия свят.

Електрифицираните модели на компанията печелят все по-голям интерес от страна на клиентите. Общият им дял в продажбите възлиза на 16%, съответно 13% за plug-in хибридите и 3 % за електрическите превозни средства.

При избора на задвижващи агрегати най-голям дял имат 6-цилиндровите бензинови или дизелови мотори – 49%, следвани от 4-цилиндровите редови двигатели - 31%, а 3-цилиндровите - 4%. Във високия клас клас – този на най-мощните автомобили, 12% от клиентите избират 8-цилиндрови и 1% - 12-цилиндрови двигатели.

Снимки: BMW

fallback
  • #5
    Enzo ( преди 3 години )
    Колкото и да съм им фен, истината е, че каквото и да ми обяснява управителят на BMW България, в световен аспект, устойчиво губят вятъра в платната. Това се дължи на смяната на поколенията в управлението на компанията и неспособността на новото поколение да дефинира онези опорни точки, които предишното поколение съблюдаваше стриктно. Най-силният период на BMW беше и ще остане още дълго, този между 2001 и 2015г. След това трендът е ясен - надолу. Поредица от грешни маркетингови решения!!!
  • #4
    Карма ( преди 3 години )
    Гоше, сами ли спориме вече ? Колко човека сте 2 или 3
  • #3
    goshe ( преди 3 години )
    Бе x5 си е единствения баварец дето реално ми харесва. Другите са прекалено рибни. Някакви агресивни рибета. Тая акулова визия един път я захапаха, отвори им пазара и аре са дай всичко да е акула. Като порше и жабите. Преди да ме съдите за моя вкус, ще кажа че и са чупливи. Доказано е статистически. Щом е доказано статистически -край, няма кео да счорим че са бараки.
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    газувата в багажника е велико чудо
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    като няма пари за бмв народа пасти да яде
fallback
Последни