fallback

10-те най-добри автомобилни реклами в историята на "Супербоул"

Volkswagen с малкия Дарт Вейдър е само един от многото запомнящи се клипове

Дори за хората, които ни най-малко не се интересуват от американски футбол и даже не знаят првилата, "Супербоул" е познато и важно събитие. Причината? Това е най-скъпо платеният рекламен сегмент в световната телевизия, и компаниите в съюз с рекламните агенции правят чудеса, за да блеснат и да направят впечатление. През годините манията по "Супербоул" е родила едни от най-добрите автомобилни реклами за всички времена: някои оригинални и забавни, други просто много умело налучкали чувствата и настроенията на публиката. По повод последното издание онази вечер Car & Driver подбра най-запомнящите се реклами на коли от "Супербоул".

  Ford - The One, 2004 Понякога автомобилните реклами стават твърде сложни и отвлечени. През 2004 Ford го усети и направи един клип специално за пуританите, за да представи новия GT. Цялата реклама се състои само от газ, пистови отсечки и свистене на гуми. Точно това, заради което обичаме автомобилите.          VW - The Force, 2011 Носталгията по "Междузвездни войни" държи няколко поколения, и закономерно рекламистите я използват безцеремонно. Най-добрият такъв опит бе в тази реклама на новия тогава Passat, в която момченцето си мечтае да има силите на Дарт Вейдър.           Chrysler - Imported from Detroit, 2011 Този дълъг клип с участието на Еминем искаше да покаже на Америка, че обезлюдяващият се и затънал в дългове Детройт съвсем не е загинал. Моторният град е жив и има сили да се завърне, настояха от Chrysler, и показаха новия си модел 200 като доказателство. Жалко само, че след това моделът се провали и изчезна, а Детройт си е все така потънал в криза.          Nissan - Dream, 1990 Човек си кара своя чисто нов Nissan 300ZX Turbo, и изведнъж започват да го преследват злодеи - първо с мотоциклет, после с пистов автомобил и накрая с изстребител. Но никой не може да настигне японската машина. Сюжетът не блести със свежест и оригиналност, но пък режисьор е самият Ридли Скот ("Пришълецът", "Беглец по острието", "Гладиатор").              Nissan - Pigeons, 1997 Всеки знае усещането, когато току-що е измил колата си, само за да я направи мишена на някой гълъб с разстроено храносмилане. Рекламната агенция на Nissan използва тези чувства, превръщайки гълъбите в организирана въздушна сила, която преследва новия Maxima, но той й се изплъзва. Неслучайно и музиката е Danger Zone на Кени Логинс, направена прочута от "Топ Гън".             BMW - Newfangled Idea, 2015 През 1994 водещите на Today Show Кейти Кърик и Брайънт Гъмбъл се опитаха да обяснят в ефир какво е интернет и доста се изложиха, защото очевидно нямаха идея за какво говорят. BMW възроди този паметен епизод, като накара Кърик и Гъмбъл да обяснят какво е електромобил в чест на новото тогава i3. И досега клипът е потискащо актуален и отразява доста смътната представа, която много хора имат за новите технологии.            Toyota - The Longest Chase, 2016 Скучният Prius като кола за бягство на банкови обирджии - идеята изглежда направо комична, но за щастие рекламистите на Toyota са избрали тъкмо комедийния подход за този клип.             Volkswagen - Tree, 2001 Ще ви е нужно малко търпение за този клип, рекламиращ новия Golf GTI. Но когато най-после се случи нещо, то оправдава търпението напълно. Заключителната реплика гласи: "Другия път отпусни съединителя по-плавно".            Plymouth - Road Runner, 1969 Моделът е отдавна забравен, а и самата компания не съществува вече от доста години. Но пък анимационните герои, използвани да продадат колата, се помнят и до днес.              Jeep - Snow, 1995 Нито за миг през целия клип не се показва самият автомобил, който Jeep рекламира - но през цялото време е ясно за какво става въпрос.

 

 

 

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    #1 За какво му е на американеца да знае нещо за България, той не знае кои са му съседите камо ли за някаква държава там си някаде. По вероятно е да не е ни чул за нея.
  • #2
    Михаил ( преди 3 години )
    Едва ли дори и в съседните им Канада и Мексико се интересуват от Супербол, пак лъха на "ний американците сме номер 1".
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Стига с тая Америка, те знаят ли, че съществуване изобщо? (в Колобок често са писали за България, имаше и стихове на Асен Босев). Кога в американско списание ще пишат нещо за нас?
fallback
Последни