fallback

Opel Insignia втора ръка - заслужава ли си?

Мнозина смятат това за най-добрия Opel от десетилетия. Но ето 16 неща, които трябва да знаете

Това трябваше да е революция: кола, която да скъса с четвърт век компромисни модели на Opel в ерата GM и да създаде изцяло нова репутация за марката. Тогавашният шеф на компанията Карл-Петер Фьорстер до такава степен искаше да зачеркне миналото, че настоя да се пенсионира Vectra и новият модел да носи и изцяло ново име. Така се роди Insignia, дебютирала на Британския автосалон през 2008 година.       Първото поколение на Insignia, с код G09, се произвеждаше между 2008 и 2017 в Рюселсхайм, Германия        В началото нещата изглеждаха обещаващо. Insignia не само изглеждаше радикално различно от всички други модели на Opel (заслуга на дизайнера Марк Адамс), но и впечатли журналистите с необичайно високото за марката качество на изпълнението. Insignia бе обявена за Европейска кола на годината за 2009 и спечели дори признанието на мнителните експерти на DEKRA като автомобила с най-малко недостатъци в своя клас.      Старомодният и претрупан интериор не съответства на отличния екстериорен дизайн. Нещата в това отношение се пооправиха след фейслифта през 2013       Но въпреки всичко Insignia не се оказа онзи спасител и повратен момент за Opel, какъвто го виждаше Форстер. Продажбите на първото поколение (2008-2017) са прилични, но в никакъв случай революционни. Вината обаче не е на автомобила. Просто Insignia нямаше късмет с избора на момента. Пазарният й дебют съвпадна с финансовата криза през 2009 и рекордното свиване на европейския пазар. В Русия, един от основните целеви пазари, нещата тръгнаха прилично, но рязко спряха с началото на американските санкции срещу Путин - Opel, тогава още под шапката на GM, бе принуден да ги спази и изцяло се оттегли от руска територия.

И накрая Insignia стана жертва на модата: тъкмо когато моделът излезе на пазара, започна колосалният завой във вкусовете по посока на кросоувърите. D-сегментът, дотогава най-престижният за масовите производители, мина в трета глуха. Затова спасителят на Opel, измъкнал компанията от финансовото блато, всъщност се оказа не Insignia, а скромният и разработен в Корея Mokka.       Шефът по дизайна на Opel Марк Адамс създаде и първото, и второто поколение на модела (на снимката). Специалното интервю на Марк за Automedia.bg можете да видите тук

Парадоксално, но тъкмо тези фактори, които възпряха новата Insignia, днес я правят толкова интересна опция като употребявана. Понеже не е кросоувър, няма да доплащате такса "мода" за нея. Намаляващото търсене на бизнес седани означава атрактивни цени на вторичния пазар. А огромните надежди, които Opel вложи навремето в този модел, означават старание и внимание към детайла над обичайното ниво за компанията - също добра новина за вторите и третите собственици.

Opel Insignia G09 на старо - какво трябва да знаете (ГАЛЕРИЯ):

 

 

fallback
  • #18
    анонимен ( преди 3 години )
    Колкото повече чета, толкова повече съжалявам нещастниците с Опел.
  • #17
    Аз ( преди 3 години )
    Инсигния е най- добрия и балансиран автомобил в своя клас. Единствения проблем беше при дизела с мембраната на маслена та помпа, които се отстранява евтино и без проблем. Всичко друго здраво и надеждно, като съотношение цена - качество няма аналог.
  • #16
    С 2 думи ... ( преди 3 години )
    бегай далеч от стар опел и ново рено!
  • #15
    niko ( преди 3 години )
    Нито дума за добрата електроника на Инси-то.Първите две години на доста собственици им побеляха косите от нерви и грижи.
  • #14
    анонимен ( преди 3 години )
    Извода: стой настрани от Опел.
  • #13
    * ( преди 3 години )
    Извинявам се, ноо.. След 98' Опел кадърен рядко се намира..Тая Инсигния няма да изкара и на половина на възрастния Кадет, който между другото все още е в движение след 30 и косур..Инпвации да има и здрави ламарини! За по 5 год. да ги караш, стига..
  • #12
    Еие ( преди 3 години )
    Безпроблемен е 1.8, 140 к. с. бензин. Най добрия двигател на опел от бензиновите като надеждност. 200 хил. на газ и няма проблеми.
  • #11
    Инсигния 2013 ( преди 3 години )
    Уникален автомобил, за 60.000км и две години откакто я имам 2.0, 160к.с. Дизел 2013 междинка съм имал проблем само със десния ксенон във който влизаше вода.Със силикон поправихме повредата.Разходи 5.8 със 140, 160км средно каране. Без проблем вдига и 220км.Аз съм доволен. БЛАГОДАРЯ НА ПРОИЗВОДИТЕЛЯ.
  • #10
    Готин ( преди 3 години )
    От 1993 г. не съм се качвал на Опел. След Omega 3000 Lotus, не виждам нещо значимо да се е случвало там!?
  • #9
    ! ( преди 3 години )
    Инсиния - винаги по-добра, здрава и надеждна от ново рено!
fallback
Последни