Най-гледаното спортно събитие – Супебоул (финала на шампионата на НФЛ) е в неделя срещу понеделник през нощта, като това е и предпочитано място за рекламиране на водещите автомобилни производители.
Един от тях – General Motors, вече показа рекламата, която ще бъде излъчена по време на мача, като с нея предизвика доста любопитни реакции. И стана повод за поредното заяждане между големи компании, като този път те излизат от рамките на добрия тон.
Във видеото, описващо плановете на концерна за електрификация, актьорът Уил Фарел се заигра с Норвегия, която е водещата държава в света по отношение на продажбите и употребата на електромобили. Решен да пробута Америка на първо място, Фарел се качи на ферибот, а след това и на Cadillac Lyric и се отправя към Норвегия, където другите лица в клипа - Кенан Томпсън и Авквафина трябва да го срещнат там с новия GMC Hummer EV. Те обаче попадат във Финландия по погрешка.
Рекламата, която виждате по-горе, показва, как Ферел удря земята от гняв, поръчва пица с хамсия като шега за всички норвежци и заявява, че нищо в Норвегия не е забележително или запомнящо се. Именно това явно не се харесва на норвежките подразделения на Audi и Ford, които явно приемат действията на GM като удар под пояса и бързо му отговарят.
От Audi представят кросоувър e-tron, като шофьорът му – актьорът Кристофър Хивю от „Игра на тронове“, се обръща директно към GM. „Норвегия е най-добрата страна във Вселената. Искаш ли да ни удариш в носа? Искате ли да ни направите това? На света? Опитваме се да спасим света!“, заявява театрално актьорът. А слоганът на рекламата е: „Не мрази. Те имитират".
На свой ред, Ford се фокусира върху новия Mustang Mach-e, показвайки как той доставя пици Domino"s в цялата страна. Смисълът не е особено изтънчен - докато GM дойде тук, Ford вече е свършил много работа. Такова е и посланието към конкурента в рекламата: „Извинявай, приятелю, когато най-накрая стигнеш до Норвегия, твоята пица с ананас ще бъде тук за теб, а ние ще ти спестим една хапка!“