fallback

"Ремонтът" на пренебрегваната Lancia започна

Италианската марка получава съвместни модели с Alfa Romeo и DS

Новият концерн Stellantis е само на няколко седмици, но вече започна работа по нови проекти. Първият от тях е основен "ремонт" на пренебрегваната италианска марка Lancia, която има само един модел в гамата си - малкият хечбек Ypsilon, продаван единствено в Италия.

Планът предвижда разработката на още няколко автомобили, които ще се предлагат и под брандовете Alfa Romeo и DS. Подробности за моделите липсват, от концерна твърдят, че те ще бъдат луксозни и ще предлагат "високотехнологични функции".

"Работим съвместно с нашите италиански колеги за създаването на специфични премиум-модули, силови агрегати и функции, с които да разграничим първокласните си марки Alfa Romeo, DS и Lancia от останалите", коментира продуктовият мениджър на DS - Марион Давид.

Планът на DS, предвиждащ излизането на нов модел всяка година, не е променян и остава в сила, като компанията ще се съсредоточи в постигането на синергия между FCA и PSA. Това означава, че новите премиум-модели на Stellantis ще бъдат готови през 2024 и 2025 година.

Що се касае до Alfa Romeo, компанията ще представи нов кросоувър още през 2023 година. Той ще бъде изграден на платформата CMP на PSA и ще се разположи под Stelvio и бъдещия Tonale, който трябва да дебютира по-късно тази година.

Моделът ще се произвежда в завода на FCA в Полша и ще получи двигателите на Jeep Renegade. А това означава 1,3-литров бензинов турбомотор със 130 и 180 к.с., както и хибриден агрегат, развиващ 190 и 240 к.с.

Снимки: Carsoops

fallback
  • #2
    sas ( преди 3 години )
    Поне при VW има някакво разделение, дори географско - Сеат в Испания, Шкода в Източна Евтопа, VW в Германия, Ауди е премиум, Бентли е лукс, Ламбо е скорост. Ами PSA? Ланчия, Фиат, Алфа все Италия; Пежо, Ситроен, ДС все Франция. Кои ще са премиум, кои ще са спорт?
  • #1
    sas ( преди 3 години )
    Не мога да преценя дали тези мегасделки и корпорации помагат на индустрията или я скапват тотално. Много марки ще си стъпят на краката с надеждни платформи и технологии, на които да градят дизайн (особени италиянците). Но не се ли губи чара - защо Фиат, а не Опел, или обратното? Защо Джийп, а не Пежо? Преди години тези въпроси бяха абсурдни, защото имаше идентичност, но днес всичко е едно и също: 1.5д с 130кс, плъгин хибриди за 4х4, еднакви асист системи... Хем изобр, хем скука. С VW е същото..
fallback
Последни