fallback

"Ремонтът" на пренебрегваната Lancia започна

Италианската марка получава съвместни модели с Alfa Romeo и DS

Новият концерн Stellantis е само на няколко седмици, но вече започна работа по нови проекти. Първият от тях е основен "ремонт" на пренебрегваната италианска марка Lancia, която има само един модел в гамата си - малкият хечбек Ypsilon, продаван единствено в Италия.

Планът предвижда разработката на още няколко автомобили, които ще се предлагат и под брандовете Alfa Romeo и DS. Подробности за моделите липсват, от концерна твърдят, че те ще бъдат луксозни и ще предлагат "високотехнологични функции".

"Работим съвместно с нашите италиански колеги за създаването на специфични премиум-модули, силови агрегати и функции, с които да разграничим първокласните си марки Alfa Romeo, DS и Lancia от останалите", коментира продуктовият мениджър на DS - Марион Давид.

Планът на DS, предвиждащ излизането на нов модел всяка година, не е променян и остава в сила, като компанията ще се съсредоточи в постигането на синергия между FCA и PSA. Това означава, че новите премиум-модели на Stellantis ще бъдат готови през 2024 и 2025 година.

Що се касае до Alfa Romeo, компанията ще представи нов кросоувър още през 2023 година. Той ще бъде изграден на платформата CMP на PSA и ще се разположи под Stelvio и бъдещия Tonale, който трябва да дебютира по-късно тази година.

Моделът ще се произвежда в завода на FCA в Полша и ще получи двигателите на Jeep Renegade. А това означава 1,3-литров бензинов турбомотор със 130 и 180 к.с., както и хибриден агрегат, развиващ 190 и 240 к.с.

Снимки: Carsoops

fallback
  • #12
    До 12 ( преди 3 години )
    FCA вече не съществуват. Преди 2 седмици нотариусите подписаха обединението с PSA и компанията се казва Стелантис. Емисиите вече ще се смятат по съвсем различен начин, включвайки ел. колите от PSA.
  • #11
    Гост ( преди 3 години )
    До 9 - не ми се вярва. FCA са зле с емисиите - ще наблягат на хибриди и електрически. До 8 - прав си, но какво ще стане ако/като зарежат MLB просто защото най-големият двигател е 4 цилиндорв и няма смисъл от надлъжен? Те доста време се държаха защото имаха много двигатели - напр Шкода с 1.8, а Голф с 2.0, но сега гамата е доста орязана заради емисии и по-трудно ще се правят разлики - всичко с 1.4 и топа 2.0
  • #10
    М да а ( преди 3 години )
    Точно сега е шансът на подобни марки с нулеви продажби, защото ще ги пишат "бутикови ", за да използват вратичката, която им е оставила новата норматива.
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    GM го налагат това с платформите (рамите), моторите и кутиите от края на 70-те. Преди всеки бранд си има собствен мотор. Примерно 454 на Шеви, 455 на Кадилак, 455 на Понтиак, 455 на Буик и 455 на Олдсмобил. Напълно различни мотори, а всички отиват в автомобили с еднакви габарити и тегло. Направете си сметката за какви разходи говорим. После всичко става Шевролет с различни дрехи. Доказаха, че работи и го правят от тогава. Та това тук не е никак ново !Битка за оцеляване.
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    Не мисля, че 2.9 моторът на Алфа ще отпадне скоро. Аз съм почти сигурен, че ще се появят и френски модели с тоя мотор. Що да не го качат на Пежо 508? А представете си това Пежо да го качат на Алфа шасито? Много хора, които не искат италианска кола, ще си купят Пежото и по тоя начин парите за шасито и мотора ще се избият.
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    Всичките се оплаквате, но истината е, че ВАГ доказаха, че за да изкарваш пари и да произвеждаш масово, трябва да споделяш мотори и платформи. Това е като при софтуерната разработка - големите проекти преизползват модули и не се пишат неща отначало всеки път. Близко е до мозъка. Преди десетилетия клиентите на автомобилите до голяма степен са се интересували от мотори, шасита, скоростни кутии. Сега хората се интересуват от дизайн, инфотейнмънт и разход. Това на кой е моторът, какво е шасито...
  • #6
    Петко ( преди 3 години )
    От предното поколение на италианците още са си така. Ланча делта 3, фиат браво 2 и алфа ромео Жулиета. Ситроен и пежо отдавна са така, вече 30 години. А дизайнът е въпрос на вкус, както и избор на екстри. Концерни толкова различни, накрая под една шапка толкова марки, ще видим какво ще се получи. Карам делта 3 дизел и съм доволен от избора си. Надявям се и стискам палци следващото поколение на Делта да не е Пежо 308. Ясно, че вече дизели няма да се карат, натам вървят нещата.
  • #5
    Гост ( преди 3 години )
    Аз мисля, че производителите не са чак толкова виновни, колкото регулациите. Когато най-големия двигател който може да изпълни изискванията за емисии е под 2.0л. колкото и да се въртиш те са все едни и същи. Предполагам и 2.9 на Алфа ще отпадне и ще оставят само Мазерати с по-големи двигатели. Всички ще са с 1.3 на Фиат и 1.6 на ПСА и другите 3 цилиндрови. След време ще останат само с един 4-цилиндров
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    До 2 и кое му е разделено на ФВ.Сеат си е испански,Шкода си е чешка,ФВ си е немско,както и Ауди,а Ламбо си е италианско и въобще не е немско.Същото е и при ФИАТ,Ланча в Италия,Ситроен и Пежо във Франция,а Опел в Германия.
  • #3
    none ( преди 3 години )
    И Ланча ще става премиум, то всичко става вече премиум (с 1.3 турбомотор ;)). В същото време милениалите които се очаква да купуват въпросните "премиуми" се вълнуват повече от модела на телефона си и най-новият плейстешън отколкото от това каква кола карат. Даже напротив, масовката не иска да дава много пари (даже никакви не иска), а автомобила е просто средство за придвижване. Та премиум клона все повече изтънява, но за сметка на това все повече премиум гарги кацат на него :)))
fallback
Последни