fallback

Пълен кошмар – ADAC тества китайски модел, предлаган в Германия

Резултатите от изпитанията за безопасност потресоха експертите (ВИДЕО)

В края на 2020 година на германския пазар излезе евтиният (струва само 10 390 евро) китайски електрически седан Suda SA01. Машината веднага попадна в ръцете на експертите от германския автомобилен клуб ADAC, който дори проведе краш-тест на автомобила, който няма нито ESP, нито въздушни възглавници, нито обтегачи на предпазните колани.

Резултатите от изпитанията за безопасност направо ужасиха германските експерти, защото показаха, че в тази кола шофьорът няма как да оживее при катастрофа. Нейното пътно поведение, характеристики и качество на производство също предизвикаха шок у проверяващите, които зададоха напълно логичния въпрос: „Как тази кола е получи разрешение да се продава в Германия?“

Самата история около компанията Suda, чието пълно име е Henan Suda Electric Vehicle Technology, е доста любопитна. Тя е създадена с една-единствена цел – да усвоява пари от държавната програма „Един пояс – един път“, чиято задача е развитие на външно-търговските връзки на Китай. Заводът на компанията заработи през 2019 година, като формално може да произвежда по 100 000 коли на година. Не е ясно обаче, колко автомобила са произведени, защото автомобилите на Suda не влизат в статистиката за продажби на пазара в Китай.

Официално компанията предлага два модела – седана SA01 и хечбека SD01, които на външен вид приличат на първото поколение на Suzuki SX4. Те се задвижват от електромотор на предната ос с мощност 109 к.с. и 240 Нм, който е свързан с батерия с капацитет 39,5 кВт/ч. Пробегът официално е 210 км, но както изясниха германските колеги реално той е до180 км.

В Германия с продажбата на китайските „електрички“ се занимава фирмата AutoSL от Дюселдорф, която предлага най-различни екзотични модели, в това число и Suda SA01. Именно този автомобил е купен от ADAC, който го подлага на различни изпитания, в това число и краш-тест.

Още по време на изпитанията на пътя, електромобилът се оказва пълен провал. Експертите посочват ужасно кормилно управление, скърцащо окачване, слаби спирачки, опасно накланяне в завой, евтиният и лошо сглобен салон и др. Отбелязва се още липса на мощност – посочените 109 к.с. са достъпни за няколко секунди, след което те намаляват наполовина. Съответно, максималната скорост е 134 км/ч. При рязко потегляне водещите колела винаги буксуват, което прави колата почти невъзможна за управление на мокра или хлъзгава настилка.

Шокът обаче идва при краш-теста. Тъй като ADAC има на разположение само една кола, то тя е подложена на изпитание с челен удар при 64 км/ч в движещо се препятствие с покритие от 40%. Този тест е изключен от програмата Euro NCAP, тъй като е доста остарял, но „китаецът“ се проваля напълно. Манекенът, заместващ шофьора, получава смъртоносни наранявания по главата, гърдите, шията и коленете.

В крайна сметка ADAC категорично не препоръчва Suda SA01 за покупка, като твърди, че ниската цена не може да бъде оправдание за смъртоносната опасност, която грози водача при удар. Освен това, и останалите основни потребителски качества на китайския електромобил са обявени за пълен провал.

Снимки и видео: ADAC

fallback
  • #22
    Боб ( преди 2 години )
    До номер 16Те и прехвалените премиуми са китайски тъй че,за какво изобщо говориш?!
  • #21
    elo ( преди 3 години )
    За толкова пари такава стока.На Ханса същата кола ще струва най- малко 40-45.000 Евро.За града където едва едва върви трафикът и където повече от 50 км/ не можеш да се движиш е нормално.
  • #20
    А ( преди 3 години )
    Това само в Германия може да стане. Сигурно някой българин е направил далавера.
  • #19
    анонимен ( преди 3 години )
    До #18 На вътрешния пазар в Китай има такива коли за който тук само можем да мечтаем. Китай не е това което беше от преди 20 години - сега си има всичко от бюджетни до луксозни коли.Любимите на много хора Айфони се правят в Китай от доста години.
  • #18
    Тед ( преди 3 години )
    Перфектна е. Баба ми все кола с въздушни възхлавници и есп е карала. На парите сме си.
  • #17
    анонимен ( преди 3 години )
    До #18. Потърси и виж колко от нещата, които притежаваш не са произведени в Китай. Това разбира се променя факта, че въпросната кола е ***.
  • #16
    анонимен ( преди 3 години )
    Който купува китайско е пълен *** и ***.Винаги китайските бклyци са били символ на бедност и некадърност.Навремето бедняците купуваха ПанасоАник вместо Панасоник и Терминатор вместо Сега Мега драйв две.Само пълни смешници купуват китайско.
  • #15
    Савата ( преди 3 години )
    И все пак 10 000.Ако за още 10 000 се сложат всички ония нужни неща ,резултатът пак не е скъп.
  • #14
    анонимен ( преди 3 години )
    Ако не се лъжа , някъде бях чел нещо по въпроса , и китайците са докарали в германия някакви бройки и са ги пуснали в употреба с някакво разрешение за тестови автомобили или нещо подобно. До колкото знам в ЕС са задължителни както 2 въздушни възглавници , така и ESP
  • #13
    анонимен ( преди 3 години )
    Проглокатурата ще се самосезира и ще го спрат от продажба заради възглавниците. В целия ЕС са задължителни поне за шофьора.
fallback
Последни