Dacia и Lada, двете бюджетни марки на френската група Renault, занапред ще се обединят в едно общо бизнес подразделение, предвижда френският план за преструктуриране, представен от новия главен изпълнителен директор Лука Де Мео.
Концептът Dacia Bigster, с който марката планира да се изкачи в компактния сегмент
Целта на новото подразделение Dacia-Lada е да повиши ефективността чрез инженерни и производствени синергии между двата бранда. Те и досега споделяха доста неща: АвтоВАЗ продължава да произвежда за руския пазар Lada Largus, която е по същество ребрандираната Dacia Logan MCV първо поколение, а също и Sandero и Logan второ поколение, които се продават в Русия под марката Renault. Дружеството АвтоВАЗ, наследник на Волжския автомобилостроитен завод, бе придобито от Renault през 2014 и през 2016 отчете първата си печалба от над десетилетие.
Дени Ле Вот, главен изпълнителен директор на Dacia и Lada, пред микрофона на КОЛЕЛА и Automedia.bg
„Dacia ще остане Dacia, винаги предлагаща надеждни, автентични решения с най-добро съотношение качество-цена за разумните купувачи", увери Дени Ле Вот, главен изпълнителен директор на двете компании. "Със създаването на подразделението Dacia-Lada ще се възползваме в пълна степен от преимуществата на модулната платформа СMF-B, ще подобрим своята ефективност и допълнително ще увеличим конкурентоспособността, качеството и привлекателността на нашите продукти".
Bigster бе представен от Алехандро Месонеро-Романос. Испанският дизайнер, привлечен от Seat, занапред ще е директор по дизайна на Dacia, а бившият главен дизайнер на Peugeot Жил Видал ще отговаря за марката Renault
Повишаването на ефективността ще се случи най-вече чрез подмяната на четирите различни платформи, използвани в момента от Dacia и Lada, с една-единствена - модулната CMF-B. От сегашните 18 различни каросерии двете марки ще преминат към общо 11. Плюсът на CMF-B е, че позволява също хибридно и чисто електрическо задвижване.
Като част от петгодишния си план за развитие Dacia представи и концептуалния модел Bigster. Това е 4.6-метров SUV, с който румънската марка ще навлезе в С-сегмента. Досега най-дългият модел на Dacia бе миниванът Lodgy - 4.49 см, но неговото производство приключва през март, както и това на Dokker. Бестселърът Duster е едва 4.32 и ползва старата платформа на Renault Clio II от В-сегмента.
Сегашното, второ поколение на Duster е изградено върху платформата на Renault Clio II. Следващата генерация вече ще е върху CMF-B, както и всички останали модели на Dacia и Lada
Dacia, която за поредна година през 2020 е най-продаваната марка нови автомобили в България, ще разчита на три нови модела през 2021 - сменилите поколенията Logan и Sandero, както и на електромобила Dacia Spring. До 2023 марката обещава още три изцяло нови модела, включително бъдещият сериен Bigster, който вероятно ще се предлага и със седем места, както и наследник за Dokker. За дизайна на марката вече отговаря испанецът Алехандро Месонеро-Романос, който бе привлечен от Seat.
Още снимки на концепта Dacia Bigster вижте в ГАЛЕРИЯТА:
Още по темата:
-
Бюджетният хечбек променя дизайна, платформата и самата си философия
-
Dokker ще се предлага до март, с него си отива и миниванът Lodgy
-
Новото поколение вдига малко летвата, но пак е доста под конкурентите си. Ето как го прави