fallback

Дизелът все още не е за отписване

BMW 7-Series измина близо 1450 км с един резервоар (ВИДЕО)

Дизеловите двигатели търпят все повече ограничения в Европа и съответно продажбите на автомобили с тях спадат непрекъснато. Някои производители обаче продължават да предлагат версии на свои модели, които да оборудвани с наистина ефективи и динамични мотори.

Доказателство за това е 6-цилиндровият B57 на BMW, който при работен обем от 3,0 литра се предлага в няколко варианта на мощност - от 265 до 400 к.с. Моторът се поставя и на 7-Series, като е едно от най-икономичните предложения на пазара, стига да не броим хибридите версии.

Английски фен на BMW реши да покаже, колко икономично е неговото 730d, като планира пътуване от Лондон до Барселона, което трябваше да измине само с един резервоар. Ограниченията заради коронавируса обаче накараха Джо Ехил да се откаже и да тръгне на пътешествие из Англия.

Така една сутрин Ехил зареди автомобила си със 78 литра гориво и тръгна на път, като се опитваше да поддържа възможно най-ефективната откъм разход на гориво скорост - 112 км/ч. В крайна сметка мъжът измина 1480,50 км, преди да се наложи зарежда отново. А това е разход от 5,4 л/100 км, което е отличен резултат за подобен автомобил. И е още едно доказателство, че дизелът не бива да бъде отписван напълно.

Снимка и видео: YouTube

fallback
  • #21
    анонимен ( преди 3 години )
    550д сам си противоречиш - хем трябва да демонстрираш положение и пари, хем да не харчиш пари. Иначе 7цата е за да те возят в нея там лукса е ориентиран доста и към задните седалки. Та да караш 7ца без шофьор също не говори много за богатство. А пък дизелова кола говори за служебна или рентакар. В Германия 60% от пазара на нови коли е служебни но само 40% от пазара е дизел. Т.е. дори бизнеса не кара само дизел. Та дизел взимат само тези които ще карат наистина много.
  • #20
    Испанеца ( преди 3 години )
    Баш пък 145 км.....и 5.4л/км.,тия сме ги слушали...тя и моята минава 1.200 с един резорвар 55литра-нищо ново под слънцето.
  • #19
    до 22 ( преди 3 години )
    Купуването на 7-*** серия/S класа/А8 е точно пари на вятъра. С нея си купуваш само статус. От практична гледна точка 7цата не предлага почти нищо повече от 5-ца. Особено ако е комби.
  • #18
    анонимен ( преди 3 години )
    До # 14. А вицовете на твърди горива според теб дали не замърсяват въздуха в пъти повече. А хибридите от къде се зареждат. Хора не бъдете наивни. Съвремените ДВГ са доста чисти. Не е проблема в тях.
  • #17
    анонимен ( преди 3 години )
    ДПФ масово се свалят и крадат а понеже балъчетата са уръфляци нямат пари да ги сменят а нов дизел без ДПФ си трови като 50 годишен дизел
  • #16
    анонимен ( преди 3 години )
    Всяка технология е дала своите ползи в съответното време. Дизела си свърши перфектно работата и е основното гориво за развитието на човечеството. Сега разбирасе е време на преход отново както беше от парните към двг-тата. Поклон пред дизела и напред към електромагнитните задвижвания. Разбирасе дизела ще изчезне след време. Винаги се върви към по високоефективното и по-екологичното.
  • #15
    анонимен ( преди 3 години )
    Дизела е доказан канцерогенен бклук тровещ въздуха с фпч и азотни оксиди.
  • #14
    Петко ( преди 3 години )
    Дизелът е доказана технология, не да се прехласвате по колички на ток, които след 7-8 години, като ги вземете ще имат пробег от под 100км с изключен климатик и без отопление зимата. Батериите ще за смяна, точно, като ви ги продадат "нов внос".
  • #13
    анонимен ( преди 3 години )
    Аз съм пътувал от София до Мюнхен с Алфа 159, 1.9 дизел и изкарахме около 1200 километра с дизела от София. Общо взето заредихме на входа на Германия.
  • #12
    Георги ( преди 3 години )
    С моето Пежо 508 комби 2.0 163кс. с 4 човека и багаж изминах разтоянието от Хорсенс ДК до Братислава 1260 км с един резервоар. Колата беше на 7 години и 240 000 км.
fallback
Последни