fallback

Mazda ще удвои пробега на електрическата MX-30

Компанията ще използва ванкелов двигател като генератор на ток

Електрическата Mazda MX-30 ще бъде първият съвременен модел на японската компания, които ще получи роторен двигател, съобщи изданието Nikkei. Моторът на Ванкел ще се използва в силовия агрегат на кросоувъра в качеството си на генератор а електричество.

В момента пробегът на MX-30 с едно зареждане е едва 200 км, като това е основната причина за слабия интерес към кросоувъра на пазара. В Mazda се надяваха да продават по 1000 бройки на месец от модела, но резултатите са наполовина. Затова и инженерите на компанията търсят решение на проблема.

Изборът на роторен мотор се дължи на неговите компактни размери, както и на факта, че при него вибрациите са много по-малко в сравнение с традиционния двигател с вътрешно горене. В случая Ванкеловият мотор ще произвежда енергия, която ще позволи на MX-30 да удвои пробега си с едно зареждане.

Новата версия на първия електромобил на Mazda ще се появи на пазара през 2022 година. Сегашният вариант беше представен през 2019 година, като той е оборудван с един електромотор, развиващ мощност от 143 к.с.

Снимки: Automedia.bg

fallback
  • #12
    Хаххахахах ( преди 3 години )
    Тия луди ли са?Колко?200км!!!И ако не караш нормално!Ако натиснеш малко и айдеееДовиждане 20 км и пак на зарядното!Хахахаххах
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    Има ли източник на ток извън батерия вече не се води електрическа кола. Водородните коли реално се движат на ток произведен в горивна клетка където водорода се превръща в електричество. И всички ги наричат водородни а не електрически коли. Това на Мазда е смешно. Ще стане като карикатурите с Тесла която си тегли ремърке с дизелов генератор
  • #10
    сепуко харакири ( преди 3 години )
    Барабар Петко с мъжете, тия смешници къде се бутат?
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    На кой му пука!?
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    ако й сложат още 2 дизелови и един CNG двигател към електрическия, може и да утроят пробега!
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    Хибриди от някакъв вид..., но все пак ХИБРИДИ! Електрическата кола за мен е батерия - зарежда се и колата се движи с 0гр. емисии по пътя... всичко друго е хибрид..
  • #6
    До 9 ( преди 3 години )
    Важно е и че електромотора в града е доста по-икономичен отколкото извън града а при ДВГ както знаем е обратно
  • #5
    проблема е в регулац ( преди 3 години )
    Хибридите нямат субсидии и не паркират безплатно. Затова не ги купуват. Иначе като концепция са много по-практични. В града караш на ток и не замърсяваш въздуха, а извънградско не трепериш дали ще стигнеш до ел. колонката.Всичко е до политика.
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Вместо да увеличават теглото със 100кг заради ДВГ-то, не е ли по-добре да качат 100кг батерии ?
  • #3
    Зависи цената ( преди 3 години )
    Добра идея е за редки случаи да няма неудобства но важното е този мотор да струва малко а не колкото батерии за още 200км пробег
fallback
Последни