fallback

Проектът за възраждането на "Москвич" е готов

Ако АЗЛК е готов с нов модел за 2021 година, той би трябвало да изглежда така

Дизайнерът Роман Прядко представи нов ретро-футуристичен концептуален модел, с който преосмисля облика на легендарния съветски автомобил Москва-2140, произвеждан през периода от 1976 до 1988 години. Оригиналният модел всъщност е модернизирана версия на предишния Москвич-412, от който са произведени над милион екземпляра.

През 2020 година феновете на марката отбелязаха 90-годишнината от основаването на завода АЗЛК (първоначано той се казва КИМ, а в последите години от съществуването си - ОАО "Москвич") и затова не е изненада, че съветската класика получава нови форми, които в момента са само на чертожната дъска.

Дизайнерът посочва, че като габарити Москвич-2140 ще бъде с 200 мм по-дълъг и с толкова по-широк от класическата машина. Добавката във височината е 50 мм, като авторът на проекта се е опитал да пресъздаде духа на класиката. Той е черпил вдъхновение не само от основния модел 2140, но и от луксозната модификация 2140SL.

Прядко е обърнал особено внимание на дребните дребните детайла на дизайна, като особено впечатление правят светодиодните фарове и прорезите под решетката на радиатора. Задните светлини също изглеждат познати, като край тях е разположен знакът 1500.

Формата на волана и конфигурацията на приборите също препращат към истинския "Москвич". Все пак има новости - самият волан е мултифункционален, а на приборния панел освен километраж, тахометър и други познати показатели е поставена и навигация. В правоъгълния преден панел отлично се вписва големия тъч-скрийн на мултимедийната система, а на мястото на запалката е поставено безкабелно зарядно, три USB-порта и зареждане с 12В.

Уви, Москвич засега си остава в миналото и надеждите автомобилите на марката да се появят отново по улиците са минимални. През 2007 година компанията ОАО "Москвич" прекрати съществуването си, а неин приемник става ОАО "Рено Русия", която през 1998 година закупи цеха за сглобяване а двигатели АЗЛК. Сега той произвежда модела Renault Logan.

Снимки: Roman Priadko Design

fallback
  • #8
    IYI ( преди 3 години )
    Като някой които е израстнал с Москвича тоя дизайн ми допада. Не смятам че е нужно от към ниво и качество на техниката да се съревновават директно Мерцедес, БМВ и Ауди но от друга страна борбата е по-ниски в клас е не по-малка. Аз лично се надявам да го пуснат в производство и да го направят качествено за да си взема един втора ръка на ниски километри.
  • #7
    Хи хи ( преди 3 години )
    Глеам сите авто производители цървулани от РъБъ се изходили....
  • #6
    Дедо Искрен ( преди 3 години )
    Трябва да има и "смукач" ! Отзад решетките на калниците колко се крадяха, не е истина...."Дванадесетака" беше уникален ! Няма такава анти-кола !
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Вижда ми се луксозничък за джуган. Едва ли ще могат да пресъздадат звука от двигателя, който вадеше общо 4 звука според оборотите. :D
  • #4
    Д-р Исня ( преди 3 години )
    Интериорът е добър. Само тази пръчка в средата трябва да се смени с бутон и заспива.
  • #3
    мхм ( преди 3 години )
    light-emitting diode джуган :) Готин е!
  • #2
    до Andropov ( преди 3 години )
    Абе що не си смениш дилъра!!!
  • #1
    Andropov ( преди 3 години )
    Красив е. Ако има едно добро да го пуснат в производство в този вид. Разбира се, важно е техниката да е качествена /сглобката също/. Странно е, че подобни красиви концепти ги съсипват на фаза производство или изобщо не стигат до там. Peugeot e-LEGEND също е страхотно, но дали и кога ще влезе в производство... Решават, че трябва да им натъпчат "един тон" електроника тип "5G" и "Автономно придвижване" и проектът става прекалено скъп и сложен и минава на "коловоз" "Ще чака по-добри времена". Жалко
fallback
Последни