fallback

Китайци пуснаха впечатляващ кросоувър

Voyah Free се предлага като електромобил или спецхибрид

Китайският концерн Dongfeng представи новия електрически кросоувър Voyah Free. Елегантната машина впечатлява с висока мощност и атрактивен дизайн, дело не на кой да е, а на известната компания Italdesign.

В основата на модела е новата "скейтборд" платформа ESSA (Electric Smart Secure Architecture) с двойни рамена на окачването отпред, многолинково отзад и пакет батерии, разположени между осите. По габарити, китайският модел се доближава до BMW X5 с дължината си от 4905 мм и колесна база от 2955 мм.

Най-важната част - задвижването, е на много високо ниво. Кросоувърът ще разчита на 2 електромотора със сумарна мощност 680 к.с. и въртящ момент от 1000 Нм. С тях, ускорението от 0 до 100 км/ч ще става за 4,8 секунди, а максималната скорост ще е 200 км/ч.

Впечатляващ е и заявеният пробег: базовата електрическа версия ще може да изминава до 500 км с едно зареждане на батериите. На по-късен етап ще е налична и версия, в която 1,5-литров бензинов двигател ще играе ролята на генератор, зареждащ батериите. При него, максималният пробег ще е 860 км.

И като сравняваме китайския с германския SUV, трябва да отбележим, че от Italdesign са се постарали доста и коефициентът на съпротивление на Free e 0,28 (0,31 при X5). Като пропорции машината не се отличава от подобни модели с ДВГ - запазен е дългият преден капак, както и стила на купето. Външността е прилично изглеждаща, без агресивни нотки, а салонът е с 5 места, като водачът и пътникът са разделени от висок "извисяващ се" тунел.

Предният панел съдържа три екрана, комбинирани под едно стъкло, а информационно-развлекателният комплекс е способен да разпознава жестове и гласови команди, има технология Face ID и актуализации. Dongfeng твърди, че Voyah Free ще получи 20 системи за подпомагане на водача, сред тях - интелигентна навигация, активна технология за нощно виждане и много други.

И тъй като марката Voyah се води премиум такава за Dongfeng, електрическият кросоувър ще е доста "напудрен" - пневматично окачване, адаптивен круиз контрол, четиризонов климатик, контурни седалки с електрически настройки, вентилация и масаж и т.н. Всичко това на цена от 400 000 юана (около 97 500 лева) или два пъти по-малко, отколкото струва в Китай гореспоменатото BMW X5.

Повече снимки на Voyah Free разгледайте в галерията:

fallback
  • #3
    Чуе ( преди 1 година )
    Чичката Си леекинко почва да го набиват на джендърите
  • #2
    Кристиан Борисов ( преди 3 години )
    Здравей Пежо от Далечния Изток ...
  • #1
    До 1 ( преди 4 години )
    Прав си дали няма да дойде време когато китайските "партньори" на всички марки (които имат задължително по закон) и вероятно Тесла изместват всякакви европейски, щатски и японски марки от китайския пазар
fallback
Последни