fallback

Най-продаваните модели в България през 2020 - нови и втора ръка

Някога бяхме страната на Golf и Astra - но така ли е все още?

Какви модели предпочитат българите? Статистиката за продажбите на нови автомобили е достъпна и дава част от отговорите: Renault, Dacia, Skoda и VW са най-продаваните марки, Nissan Qashqai е най-популярният модел. Но тези данни не обхващат дори една десета от автомобилния пазар в България. Невидимите девет десети от айсберга са продажбите на употребявани коли. А при тях най-търсените модели съвсем не съвпадат с тези при новите.              Някога България бе колата на старите Астри и Голфове. Запазва ли се това положение и днес, когато и брутният продукт, и доходите са чувствително по-високи в сравнение с 2000 година? Данните за регистрациите на МВР могат да ни дадат отговорите - но неособено охотно.

При въвеждането на масивите от данни е използвана логика, която някой по-прибързан от нас би нарекъл "катаджийска". Регистрациите на някои модели, примерно Opel Meriva, са спретнато събрани в един ред. Но за други, да речем BMW Серия 3, има стотици отделни редове по двигател, кубатура, задвижване, или просто по екзотичния начин, по който в някое районно управление на МВР са решили да запишат модела (примерно "БМВ 3 ЕР РЕИХЕ", явно идващо от BMW 3er Reihe - "трета серия"). Има две напълно независими графи "ХОНДА ЦРВ" и "ХОНДА ЦР-В", макар да е очевидно, че и двете се отнасят за Honda CR-V. Volkswagen Caddy съществува като два отделни модела - ФОЛКСВАГЕН КАДДИ и ФОЛКСВАГЕН КАДИ, а има и трети ред, наречен ФВ КАДИ ЛАЙФ (Life е ниво на оборудване). И така нататък.        Все още значителна част от "новия внос" у нас се пада всъщност на коли, които иначе би трябвало да отидат по автоморгите на Запад

Все пак успяхме да преодолеем тези вградени защити на системата и ето какво показва статистиката: 221 104 нови регистрации през първите 11 месеца, от които 32 170 са нови машини, до 6 месеца (тук обаче влизат лекотоварни, товарни и двуколесни) и 188 934 - употребявани. Популярността на т. нар. "германски премиум" продължава да расте и вече шест от най-търсените 10 модела се падат на Mercedes, BMW и Audi.        30-те най-продавани модела в България през 2020 (ГАЛЕРИЯ):

 

fallback
  • #9
    До 12 ( преди 3 години )
    Виж какво, карал съм и втора ръка Рено, и ново съм си купувал, продадох го на повече от 300 хил. км. В момента не карам Рено, което го казвам, за да знаеш, че не съм пристрастен към марката. Сменил съм много коли и затова С М Е Ш Н И Ц И като теб ме забавляват искрено! Рено е в някои аспекти е по-качествена марка от Фолксваген, в други Фолксваген е по-качествена. Това да се отричат марки е най-голямата глупост.
  • #8
    ! ( преди 3 години )
    Какъв ли мазохист трябва да си, че да купиш неуДачия или рено втора ръка, при положение, че се чупят още в завода!!?
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    Пробвай с 25к лв и то за базово 200/220 CDI с регистрация и технически под 150 к км. Освен ако не искаш да е 300к км които и от Горубляне ги има. Ако искаш нещо по-така 30к. А за 30к имаш много добър избор на 5 годишни коли карани в БГ с история и без разправии. Вярно не са Мерцедес.
  • #6
    none ( преди 3 години )
    Ясно е че не всеки може да си позволи нов автомобил, но само в България (и в Зимбабве може би ;))), с бюджет за Дачия се купува изтърбушен "премиум". Статията по-горе го доказва. Ако говорим за UK (понеже колегите по-надолу го споменаха), освен цената за покупка съществена роля играе и т.нар. Running cost (т.е. може да си купиш стар премиум, но дали можеш да си позволиш да го караш след това). Да не говорим, че от покупката на скъпи коли от безимотни хора живее цялата мафия с резервни части ..
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Ае да бяха втора ръка. Ако имаш късмет да са 4-та. При средна употреба по 3-4 години.
  • #4
    да ( преди 3 години )
    съвсем логично - купуваш втора ръка маркова стока. Дори гуми втора употреба гледаш винаги да са скъпи марки.
  • #3
    до 3 ( преди 3 години )
    Да навсякъде има хора които не могат да си позволят нова кола. Но я сметни колко нови коли на глава от населението има там и колко тук. Във Великобритания имаш над 30000 нови коли на милион човека на година. Тук имаме 30000 точка. Това са 4200. Като сложиш че поне 10% са реекспорт и паднахме на 3800. 10 пъти по-малко. Също ти ходил ли си в там да видиш как техните коли за 200 паунда нямат точка ръжда, не пушат и са в идеално състояние за разлика от нашите за 2000 паунда.
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Не е толкова проблема в това че караме стари луксове. Проблема е, първо че вносителите напълно съзнателно и целенасочено вкарват бokлуka и yтaйkaта на Европа и второ, че българина го съзнава и въпреки това купува скъпи за обслужване и гледане коли. И после реве че новите коли били ***.
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Така е то. Голяма част от националния продукт я влагаме в покупката на нещо, което иначе на запад биха изхвърлили и платили такса за рециклиране
fallback
Последни