На мода е да спорим по темата за "сходството" на съвременните автомобили. Много често потребители и фенове упрекват дизайнерите за взаимно копиране и твърдят, че вече няма уникални марки и модели а всичко е станало едва ли не масова конфекция, изпозлваща еднакви или сходни компоненти.
Все пак и в миналото, и сега, е имало марки със свой собствен отличителен белег. И докато повечето биха го потърсили отвън - в силует, емблема или други специфични елементи, ни пък ще ви предложим разходка отвътре за няколко уникални за даден производител решения, които могат да се видят в салона на даден техен модел.
Даже и да сте виждали тези характерни детайли, все пак ще разберете защо се е наложило те да бъдат такива.
6 марки, които могат да бъдат идентифицирани само по един детайл (ГАЛЕРИЯ):
Французите често са били авангардни и даже шокиращи. Винаги ще се помнят Traction Avant от 1934 г., „безсмъртния“ 2CV, който се задържа на поточната линия повече от четири десетилетия (1948 - 1990) и зашеметяващата „богиня“ DS - един от най-красивите автомобили на 20-ти век.
Именно с „богинята“ (1955 - 1975) започва историята на Citroen с воланите с една спица: авторството на смелата идея, превърнала се в отличителен белег на „Двойния шеврон“, се приписва на тогавашния главен дизайнер на марката Фламинио Бертони.
През първата половина на 90-те години на миналия век, французите трябваше да се върнат към обичайната конфигурация на волана, за да могат да поставят въздушна възглавница в центъра. И да - по ирония на съдбата първата кола с обикновен волан е Citroen XM - идеологически наследник на „богинята“.
Наследството обаче все още е живо. През втората половина на 2000-те Citroen пуснаха няколко модела наведнъж (например второто поколение C5 седан и първото поколение C4 хечбек) с оригинален дизайн на волана. Решението не беше особено успешно, но борбата за традиция е нещо добро. С нетърпение очакваме нови опити в бъдеще.