Богатата автомобилна култура Япония е дала на света много страхотни спортни коли. Nissan Skyline GT-R, Honda NSX, Mazda RX-7, Mitsubishi Lancer Evolution ... Списъкът на „самураите“, на които са посветени легенди, стихове и дори песни, е доста богат.
Филмите, мотоспортът и тунинг индустрията подкрепят техния култ и привличат нови почитатели. Много думи са казани за добре познатите машини, а днес ще ви разкажем за по-непознати екзотични герои, които, обаче, са не по-малко стойностни. В Япония по пътищата има цели 78 милиона автомобила, но точно тези коли са рядкост дори там.
Забравените японски спортни коли, които ще ви удивят (ГАЛЕРИЯ)
Autozam AZ-1
Така, напомнящия на плод на любовна връзка между Ferrari Testarossa и Ford RS200 AZ-1 поел по пазарите в родната Япония. Съгласно националните изисквания за кей-кар сегмента, машината получила 3-цилиндров турбомотор с обем 657 куб. см и мощност от 64 к.с. и 85 Нм. Двигателят позволявал на 720-килограмовия автомобил с купе от фибростъкло да ускорява до 100 км/ч за 11,5 секунди и да постига максимална скорост от 140 км/ч. Между 1992 и 1995 били произведени 4392 екземпляра плюс 531 машини под името Suzuki Cara.
Така, напомнящия на плод на любовна връзка между Ferrari Testarossa и Ford RS200 AZ-1 поел по пазарите в родната Япония. Съгласно националните изисквания за кей-кар сегмента, машината получила 3-цилиндров турбомотор с обем 657 куб. см и мощност от 64 к.с. и 85 Нм. Двигателят позволявал на 720-килограмовия автомобил с купе от фибростъкло да ускорява до 100 км/ч за 11,5 секунди и да постига максимална скорост от 140 км/ч. Между 1992 и 1995 били произведени 4392 екземпляра плюс 531 машини под името Suzuki Cara.