fallback

Електрическите коли ще са по-евтини от бензиновите още през 2030, предвижда Bloomberg

Цената на батериите е паднала с 89% за последното десетилетие, твърди Bloomberg NEF

Себестойността на батериите за автомобилната индустрия е паднала до 137 долара на киловатчас през 2020 година, и може да прекрачи границата на 100-те долара още през 2023, показват данни на NEF, дъщерната изследователска компания на Bloomberg. Някои експерти смятат, че при такъв показател електромобилите ще могат да се изравнят по цена с конвенционалните модели с бензинов или дизелов двигател.           Прогнозата на NEF е, че до 2030 година цената на батериите ще падне до 58 долара на киловатчас. За да се сбъдне това обаче, е нужно технологията за батерии с твърд електролит да се наложи на пазара. За момента тя съществува само в експериментална фаза, Toyota планира да пусне първи тестови бройки с такива батерии догодина. По оценка на Bloomberg батериите с твърд електролит са с около 40% по-евтини за производство от сегашните с течен.

На практика цената на батериите за автомобилно вграждане е спаднала с 89% от 2010 година, когато надхвърляше 1100 долара за киловатчас. Тогава обаче на практика нямаше масово производство в големи обеми.            Някои независими наблюдатели обаче изразиха песимизъм към тези прогнози. Според тях тазгодишното поевтиняване на батериите се дължи единствено на спада в потреблението и на понижените вследствие цени на някои суровини в резултат на Covid-19 и мерките срещу него. С възстановяването на нормалната търговия и потребление този ефект ще отшуми. Масовизацията на батериите действително ще позволи допълнителни икономии от мащаба, но те до голяма степен ще се компенсират от нов ръст в цените на суровините заради повишеното търсене. Друг фактор е нарастващият натиск производителите да използват суровини, добити по "честен" и екологичен път, което на практика ще елиминира от пазара най-евтините доставчици от страни като Конго, Русия и прочие.

fallback
  • #14
    анонимен ( преди 3 години )
    В тубата има доста руски ревюта на Нисан Лииф. Като цяло който се е качил на ток не иска да се връща на ДВГ. Даже в Сибир ги карат. Няма нужда да подгряваш двигателя сутрин при -40 градуса и винаги "пали". Отделно липсата на вибрации, шум и скорости ги прави много комфортни за каране. Повечето руснаци твърдят, че карат доста повече откакто са си взели електромобил.Някой даже си вземат допълнителна батерия или добавят елементи на старата за да увеличат пробега.
  • #13
    анонимен ( преди 3 години )
    Ай Фон и след 15 години пак си е 3 бона Епъл Макбуук пак е 5 бона и след 20 години маратонки Найки или Адидас пак са по 250 лева и след 50 години.Ще станат евтини електричкинот сорта на Дачия Спринг.И сега Дачия Логън е евтина ама тва не означава че Фераритата са станали евтини.
  • #12
    анонимен ( преди 3 години )
    Не приказвай глупостимпо-еетино от АЕЦ няма.
  • #11
    ( преди 3 години )
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    А каква ли ще е цената на мазута и ще го има ли ако не дойде цистерната. Ами като няма ток за помпата, как ще го налеем в дизелгрухтера, тюхх. *** чакай, той е на нафта, а рафинерията и тя на ток работи.
  • #9
    Бръм ( преди 3 години )
    А каква ли ще е цената на тока и ще го има ли като дойдат масово електричките ?
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    До 7 Това показва, че новата технология е изкуствено наложена
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    Аз забелязвам странна закономерност - ел.колите поевтиняват, а новите коли и колите втора ръка поскъпват. Обикновено когато нова технология измества старата, последната поевтинява, а тук е обратното.
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    #3 именно - и аз това си помислих. Единствения начин да станат по-евтини електричките е като станат по-скъпи бензинките. Те както са тръгнали Евро 7,8 и ще си паднала - накрая ще да два пъти по-скъпи от сега до 2030та.
  • #5
    До 4 ( преди 3 години )
    Трябва да има подкрепа но да е с мярка, да не ограничава по-екологичните нехибридни ДВГ и да не е много повече отколкото при другите а не Европа да плаща и да си забавя икономиката а другите да действат според цените и интереса не случайно в Германия тока е средно 39 доларови цента, в Дания е 34, в Италия и Англия е 27 а примерно в САЩ и Хонг Конг е 15 цента, в Ю.Корея е 12 а в Сингапур и Чили е 19 цента ти съгласен ли си Европа да плаща много повече от другите за да поевтинее нещо за всички
fallback
Последни