fallback

BMW тества електрическия си флагман в екстремни условия

Кросоувърът iX преминавава през тежки изпитания зад Полярния кръг

Германският производител BMW продължава с подготовката си за старта на серийното производство на електрическия си флагман iX. Дизайнът на кросоувъра вече беше представен по-рано през годината, а сега в северната част на Скандинавия стартираха финалните тестове на модела.

Изпитанията, които се провежда при екстремни метеорологични условия зад Полярния кръг, служат за фини настройки на системите за контрол на задвижването и окачването. Освен това, на тестове при интензивни натоварвания се подлагат и електромоторите и системата за задвижване на четирите колела, както и високоволтовата батерия.

Тестовете отведоха прототипите на BMW iX до най-северните райони на Европа. По пустите пътища на Лапландия във Финландия чак до Норт Кейп на норвежкия остров Магеро. Там своята функционалност и надеждност при особено тежките пътни и метеорологични условия трябва да докажат както технологията BMW eDrive от пето поколение, така и системите за контрол на окачването.

Инженерите проверяват най-вече взаимодействието на системите за контрол на задвижването и окачването при пътни настилки с ниско сцепление. Нестабилните настилки, заледените пътища и специално подготвените за тестовете ледени повърхности около Полярния кръг предлага идеални условия за прецизно съгласуване на управлението на двигателите, на електрическото задвижване на четирите колела и на системите за контрол на окачването – до граничните режими на надлъжното и страничното ускорение.

BMW iX е първият модел, който е конструиран върху новата, модулно мащабируема платформа на бъдещето на BMW Group. Той още от самото начало е създаден за чисто електрическата мобилност и с най-новото поколение на технологията BMW eDrive, както и интелигентна и олекотена конструкция и оптимизираната аеродинамика, като поставя нови стандарти за ефективност в сегмента на луксозните Sports Activity Vehicle (SAV).

Двата електромотора заедно развиват максимална мощност от над 370 кВт (500 к.с.). Част от стрес-тестовете около Нордкап са и финалните настройки на системата BMW xDrive и нейното адаптиране на индивидуалния за всяко колело въртящ момент, което освен стабилността на пътя и сцеплението оптимизира и ефективността на BMW iX.

Целта на разработките е постигането на изключително нисък в този автомобилен клас среден разход на електроенергия под 21 кВтч на 100 километра в WLTP тестови цикъл, както и пробег от над 600 километра (WLTP).

Снимки: BMW

fallback
  • #9
    Баро ( преди 3 години )
    Да допълня коментара1 забрави да кажеш че на теслата и лети и тавана
  • #8
    Пропов ( преди 3 години )
    Попитали радио ЕреванКой е най добрият тест пилот на Тесла?ОтговорътАмиииии.... Клиентът. Ей от тук ще дойде разликата. Старите в бизнеса си изпипват нещата и затова не правят сензации и реагират тромаво. Просто за да качиш един човек в кола с 500 коня трябва нещо повече от много добър супер дупер софтуер. Трябва и хардуера да е напаснат.
  • #7
    До #8 ( преди 3 години )
    Ама това е било преди рено да ги омацат и оберат чрез мосьо Гомн!
  • #6
    Реални факти ( преди 3 години )
    На 31-то Токийско изложение 1995г. е представена първата в света кола с литиева батерия - Nissan Prairie Joy EV, след което същият този Нисан служи безпроблемно ШЕСТ години на японската база в Северния полюс (Ny-Alesund, Svalbard) като доказателство, че това са най-надеждните коли в екстремни условия: работят безотказно в студ, наводнения, пресечен терен, вулканичен прах и пр.
  • #5
    До 1 ( преди 3 години )
    Тесла също си тества колите. Камиона им обиколи сума ти места, от които и в Аляска беше тестван. И продължава да се тества, с милиони изминати километри!
  • #4
    До 1 ( преди 3 години )
    Аре стига си писал глупости. За това имаше сумати запалвания на нови БМВ-та, както си стоят. През месец имат изтегляния, към сервизите за оправяне на грешки. И не само те!
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    + за баварците ... Но да си дойдем на въпроса - Тесла или теслА
  • #2
    pepe ( преди 3 години )
    "Тесла я тестват клиентите" - явно не си карал ново BMW
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Тесла я тестват клиентите
fallback
Последни