Германският производител BMW продължава с подготовката си за старта на серийното производство на електрическия си флагман iX. Дизайнът на кросоувъра вече беше представен по-рано през годината, а сега в северната част на Скандинавия стартираха финалните тестове на модела.
Изпитанията, които се провежда при екстремни метеорологични условия зад Полярния кръг, служат за фини настройки на системите за контрол на задвижването и окачването. Освен това, на тестове при интензивни натоварвания се подлагат и електромоторите и системата за задвижване на четирите колела, както и високоволтовата батерия.
Тестовете отведоха прототипите на BMW iX до най-северните райони на Европа. По пустите пътища на Лапландия във Финландия чак до Норт Кейп на норвежкия остров Магеро. Там своята функционалност и надеждност при особено тежките пътни и метеорологични условия трябва да докажат както технологията BMW eDrive от пето поколение, така и системите за контрол на окачването.
Инженерите проверяват най-вече взаимодействието на системите за контрол на задвижването и окачването при пътни настилки с ниско сцепление. Нестабилните настилки, заледените пътища и специално подготвените за тестовете ледени повърхности около Полярния кръг предлага идеални условия за прецизно съгласуване на управлението на двигателите, на електрическото задвижване на четирите колела и на системите за контрол на окачването – до граничните режими на надлъжното и страничното ускорение.
BMW iX е първият модел, който е конструиран върху новата, модулно мащабируема платформа на бъдещето на BMW Group. Той още от самото начало е създаден за чисто електрическата мобилност и с най-новото поколение на технологията BMW eDrive, както и интелигентна и олекотена конструкция и оптимизираната аеродинамика, като поставя нови стандарти за ефективност в сегмента на луксозните Sports Activity Vehicle (SAV).
Двата електромотора заедно развиват максимална мощност от над 370 кВт (500 к.с.). Част от стрес-тестовете около Нордкап са и финалните настройки на системата BMW xDrive и нейното адаптиране на индивидуалния за всяко колело въртящ момент, което освен стабилността на пътя и сцеплението оптимизира и ефективността на BMW iX.
Целта на разработките е постигането на изключително нисък в този автомобилен клас среден разход на електроенергия под 21 кВтч на 100 километра в WLTP тестови цикъл, както и пробег от над 600 километра (WLTP).
Снимки: BMW