IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо външните огледала имат тънка вертикална линия?

Не е приумица на производителя или дизайнерско решение

Външните огледала подобряват безопасността на автомобила. Гледайки в тях, шофьорът знае кога да се престрои или да задмине, а също така е улеснен при маневриране на заден ход, като контролира пространството около превозното средство. Много често в огледалата може да се види един странен елемент - прекъсната черна линия, която го разделя две. Каква функция изпълнява тя?


огледала


Огледалата са три вида - плоски, сферични и асферични. Самото име на първите обяснява тяхната форма - те са плоски. При тях обаче обзорът е доста ограничен и съответно контролирането на слепите зони се оказва проблем. И маневрите или движението на заден ход могат да се превърнат в проблем не само за новаците зад волана, но дори и за опитни шофьори.

Тук на помощ идват именно сферичните огледала. Те имат издадена форма, която отделя обектите, движещи се зад автомобила. За това и върху тях има надпис "objects in mirror are closer than they appear" (обектите в огледалото са по-близо, отколкото ви се струва), като зоната на видимост при тези огледала е по-голяма. Въпреки това, дори и те не предлагат на водача пълен обзор, като не покриват изцяло слепите зони.

И за да бъде видимостта още по-добра, автомобилните производители използват асферични огледала. Това са същите сферични огледала, но в единия край тяхната форма е още по-издадена и така, на практика, се покрива цялата сляпа зона. А това, на свой ред, подобрява видимостта.


огледала


Именно границата, където завършва едната част от огледала и започва друга, която е по-огъната, при асферичните огледала се отбелязва с тънка черна линия. Така че това не е нито подгряване, както мнозина си мислят, нито приумица на производителя, нито дизайнерски ход.

При скъпите автомобили и високи нива на оборудване асферичните огледала са оборудвани с камери и датчици, които фиксират автомобили, мотоциклети, пешеходци, огради и други препятствия. В този случай системата за контрола на слепите зони предупреждава шофьора за опасност, като активира сигнална лампа в салона.

0 от 500
  • #5
    16 rate up comment 3 rate down comment
    Владо ( преди 3 години )
    И въпреки всичко, поглеждайте през рамо при престрояваме.
  • #4
    16 rate up comment 22 rate down comment
    Накрайник ( преди 3 години )
    Тази статия щеше да е много актуална, ако я бяхте написали през 1990 г. когато българина тепърва се запознаваше със западните коли. Сега е само много неуместно показвне, колко ви е акъла.
  • #3
    11 rate up comment 9 rate down comment
    !? ( преди 3 години )
    Нещо взех да се притеснявам - за 3 дена - 3 полезни статии!? Аз лично не знаех че са различно огънати- все си мислех че е за да определиш позицията на огледалото при настройката или да определиш кои коли са в твоето платно .
  • #2
    13 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    ... предимно за тези, които не могат да си настройват огледалата. Но ако не друго, като им светне нещо там евентуално поглеждат. Имах наскоро случай, когато въпреки че бяхме успорено (един до друг) с колата и видях, че на огледалото му свети, тръгна да се изнася към мен, все едно ме няма.
  • #1
    29 rate up comment 20 rate down comment
    Рено Фен ( преди 3 години )
    Мразя японските, корейските, немските коли, минават ме като спрял в моята френска консерва! Дрънча яко, като куха лейка! Мразя ви! Реното е най-добрата тенекия!