fallback

Проблеми за евтините батерии на Tesla

Засегнат е доставяният и в Европа Model 3

Когато Tesla реши да използва литиево-стоманено-фосфатни (LFP) батерии от CATL, новината изглеждаше чудесна. LFP са по-евтини и по-устойчиви от литиево-йонните акумулатори, а в допълнение не изискват кобалт за производството си.

Този тип батерии са предназначени за произвежданите в Китай Model 3, като обещаваха добър пробег - 468 км по цикъла NEDC, или повече отколкото със съпоставим литиево-йонен пакет. Оказа се, обаче, че новият тип клетки има сериозен проблем.

Китайски уебсайт публикува информация за собственик на Model 3, чиито пробег от регулярните 420 километра паднал до едва 241 при по-студено време. Според медията, основната причина за това е, че американският производител не е тествал автомобилите си с LFP батерии достатъчно време, а вместо това е предпочел да разчита на данните, събирани от потребителите, за да развива и подобрява акумулаторите.

Докато тестването на най-новите батерии 2170 NMC на Tesla e отнело 23 месеца, LFP са били пуснати на пазара едва след 12 месеца, твърди напуснал служител на фирмата. От компанията CATL потвърдиха, че им е отнело само 9 месеца между обявяването на Model 3 с тези акумулатори и началото на доставките.

Извън по-ниския пробег, новите батерии имат и още един проблем. Потвърден е поне един случай на деградация на клетките, след като клиент от Шангахй забелязал, че неговата Tesla Model 3 се оказала с по-малък капацитет едва 2 седмици след покупката. Първоначално, собственикът на електромобила имал пробег от 412 км след зареждане, но скоро той станал 353. При посещение на сервизен център на марката било установено, че при пълно зареждане, капацитетът на батериите е 46,2 kWh, вместо 55, както трябвало да бъде.

В публикация в китайската социална мрежа Weibo, след намаляването на цените на Model 3, от Tesla съветвали собствениците да зареждат напълно батериите на колите си поне веднъж седмично и дори винаги да ги пълнят на 100%. Според специалисти, обаче, това можело да повреди акумулаторите, тъй като, както и при хората, "преяждането съкращава жизнения цикъл".

Важно е да се отбележи, че проблемът не засяга само китайските клиенти на Tesla. Продаваните от тази есен и в Европа Model 3 са същите, произведени в Шанхай. Като се има предвид, че най-силният пазар на електромобили е в най-студените европейски държави, като Норвегия, Финландия и Швеция, може и на нашия континент да се заговори за подобни неприятности.

fallback
  • #10
    Jojo ( преди 3 години )
    С Форд Мондеото ,което е служебно лятото изминавах само на ток около 38-40 км ,а сега по това време сутрин като е около 0-та -20-25 км ,няма батерия ,която на студ да е като в топло време
  • #9
    S.E.X.Y broken cars ( преди 3 години )
    "И със задвижването имат най-малко проблеми - както откъм дефекти, така и откъм експлоатация"Хелоооол, към 200 хиляди Model S , X(общо), трябва да бъдат отзовани , поради проблеми с окачването. Това са една много голяма част от произведените до момента....ако може да се изброят всички проблеми на тесла ,то може да се напишат няколко тома.
  • #8
    Собственик ( преди 3 години )
    И така минава повече от Коната ми! А с днешната новина за новомонтираните зарядни на Eлдpaйв по магистралите, също и в Бургас и Пловдив - дайте ми една "лоша" тройка 4х4 с бял салон и панорамен покрив и че ви Играм на сватбата!
  • #7
    жалко но факт ( преди 3 години )
    Заменете : "нови батерии" с "ковид ваксина" и Тесла със "СЗО" .... а да и КАТЛ със Астра-зенека
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
  • #5
    пепе ( преди 3 години )
  • #4
    Минтири ( преди 3 години )
    Класацията е за надежност бе пич, а не за строене в сервизите. Това за престоя в сервизите беше допълнителна информация. При Тесла оплакванията по задвижването са най-малки. Обикновено проблемите са козметични, предимно неравномерни фуги на панелите. Отиват в сервиза, регулират фугите доколкото могат и си заминават. Не е като счупени скоростни кутии и двигатели, които дори факир не може да оправи за един ден. Да не говорим колко ще ти струва, ако автомобила не е гаранционен.
  • #3
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    Елементарно - имено поради факта, че нямат сервизи и не могат да седят там. Повечето собственици получават насоки как да си ги ремонтират. Тесла официално е в дъното на няколко класации по надеждност и качество, а оплакванията от модел У валят от всякъде
  • #2
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    Все трябва да дойде ден, в който и най-зальохания осъзнава, че има защо Тесла да стои в не една класация като най-скапаната кола! Невъобразим боклyк, а тарикатлъците на Илончо и пренебрегването на тестовете са си направо престъпления!
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    " Винаги много бързат, утвърдените автокомпании, въртят милиони километри с прототипите си преди да пуснат в продажба моделите си."В голяма грешка си, винаги потребителите тестват, дори компаниите които се водят най-надеждни правята някакви смешни спот чекове. Поради тази причина никога не се купува кола с абсолютно нов двигател, нова скоростна кутия, нов инфотейнмънт и т.н.Изчаква се няколко години да пуснат 2-ра, 3-та версия и тогава се действа.
fallback
Последни