fallback

Skoda Enyaq iV ще звучи като звездолет

Електрическият SUV получи система AVAS, настроена от композитори

В Европа, а и на много други пазари, електромобилите по закон трябва да разполагат с активна система, наречена Acoustic Vehicle Alert System (AVAS), която да издава изкуствен звук, за да отбележи движението на дадена машина на пътя. Или казано иначе - да имитира звука на двигателя, както е при конвенционалните коли.

За своя нов електрически кросоувър Enyaq iV, от Skoda не са искали да звучи като някаква прахосмукачка или миксер. Затова, чехите са направили, по техните думи, една от най-изтънчените и хармонични звукови системи в индустрията. Проектът е разработен в тясно сътрудничество с екип от композитори.

За разлика от други автомобилни производители, които се опитват да имитират звука на двигател с вътрешно горене, активната акустична система при Enyaq е "по-електронна и футуристична". Самият звук ще бъде излъчван от система говорители, вградени в предната част на автомобила. Широколентовите говорители и електрониката са напълно интегрирани в малка кутия, монтирана върху модула за охлаждане на батерията.

"Enyaq iV е изцяло електрически автомобил, така че беше предизвикателство да създадем звук, който да съответства на идентичността на машината. Звукът бе фино настроен в акустичната лаборатория на Volkswagen Group с идеята да е коренно различен от този на повечето електромобили и на плъг-ин хибридите", заявява Павел Орендас, който ръководи екипа на компанията по отношение на AVAS.

Може да чуете "космическия" звук на Skoda Enyaq iV тук:

fallback
  • #18
    анонимен ( преди 3 години )
    Интересно, че новата фабия ще има същата платформа и двигатели като Скала. Интересно е и че ще има четвърто поколение на Ситиго, чието първо поколение беше спряно от производство.
  • #17
    Гостилничаря ( преди 3 години )
    И как звучи звездолет, интересно!? Как знаят какъв е звука на нещо, което е все още далеч в бъдещето!? И точно пък Шкода ли ще издава звук от бъдещето!? Едва ли......!!!
  • #16
    :)))) ( преди 3 години )
    Това е ънистрайвъбъл! Къса нерви! Искам си V6/V8 симфония!
  • #15
    carpe_diem ( преди 3 години )
    Бръмчо, споко, няма да стане за един ден, еле пък в България този преход ще отнеме десетилетия повече от цивилизованите страни.Една леличка от нашия блок има едно китайско Kiwi и си му спуска кабела от терасата и си го зарежда. Я си представи сега от всеки стълб за улично осветление на примерно произволен булевард как има по 4-5 контакта и най-близките 4-5 коли до стълба си включват по едно кабелче и си цоцат точец на нощна тарифа и всичко това през едно приложение да се плаща автоматично?!
  • #14
    анонимен ( преди 3 години )
    Ама ти не знаеш
  • #13
    Даскалицата ( преди 3 години )
    - А сега, Петърчо, кажи чичковците от вашия блок как си зареждат колите?- Еми ходят на бензиностанцията!- А като всички коли са електрически, как ще си зареждат колите, Петърчо?- Еми ще ходят на електростанцията!- Браво, моето момче! Видя ли, че можеш сам!
  • #12
    Бръм ( преди 3 години )
    То хубаво да си вземеш електрическа ама като оставиме цената настрана, много ми е любопитно тия електрически коли къде ще се зареждат като няма никаква инфраструктура... Направо си представям N етажен блок в столичен комплекс, всеки пуснал по един разлонител и чака да му се зареди колата хаха
  • #11
    Сър Джон ( преди 3 години )
    Светът уверено крачи към пълно изперерастяване
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    80 kW-вата в Германия е 40 и няколко хил евра. Значи като дойде тук ще можем да се надяваме на 80к лв
  • #9
    bg ( преди 3 години )
    Абе добре изглежда Шкодичката. Ако и цената и е добра защо да не си вземеш.Става въпеос за ел. коли. Тука старата слава на премиум марките вече не играе, защото това си е нов тип автомобил и всички започват с равен старт
fallback
Последни