fallback

Продажбите на стари коли в Европа скачат сериозно

На някои пазари увеличението достига 25%, като е за сметка на новите автомобили

Продажбите на употребявани автомобили в Европа се увеличават непрекъснато, като клиентите предпочитат да похарчат малко пари за стар модел, вместо да инвестират в нова кола в тези несигурни икономически времена. Едновременно с това те избягват обществения транспорт по време на кризата с коронавируса, съобщава Reuters.

Агенцията се позовава на данни от изследователската фирма IHS Markit и на компанията за онлайн-продажби AutoScout24, чиито данни показват, че е налице забележителна промяна в регистрирането на по-стари автомобили в цяла Европа, както и увеличаване на търсенията в интернет за застаряващи превозни средства.

В Испания, например, компанията за продажба на употребявани автомобили OcasionPlus отвори 4 нови представителства след началото на кризата с COVID. Като цяло продажбите на коли на старо в страната са скочили с 25%, което не е добра новина нито за еколозите, тъй като тези превозни средства замърсяват околната среда, нито за производителите на електромобили.

Положението във Великобритания не е по-различно, като и там най-търсени са автомобилите с цена около 3000 лири. Продажбите на кола на възраст повече от 10 години са се увеличили с 25%, като техни купувачи са хора, които досега са използвали влакови и автобуси, но търсят алтернативи на достъпни цени.

Анализът на данните за регистрация на автомобили във Франция, Германия, Италия и Швейцария показва сходни данни. Във Франция, например, анализът на IHS показва, че продажбите на коли на старо е скочил с 16% през последното тримесечие. Това е за сметка на новите превозни средства, при които се отчита спад с 5%. И тук най-търсени са автомобилите на възраст над 15 години.

Сериозен ръст се отчита и в търсенето на употребявани коли в интернет, разкрива порталът AutoScout24, който обслужва Австрия, Белгия, Германия, Италия и Холандия. Данните показват увеличение с 80% във Франция, 77% в Холандия и 59% в Белгия.

fallback
  • #15
    сепуко харакири ( преди 3 години )
    Продажбите на стари коли се повишават, заради кризата от безумната ковидизмама, заради новите безумни коли разни хибриди, дето скапват акумулаторите, и нищо не пестят, пластмасовите дрънкулки, програмираните дефекти, трицилиндровите мотори, мачкането на дизела, предлагането на скопени мотори и прочее безумия.
  • #14
    анонимен ( преди 3 години )
    #13 не са толкова очевидни отговорите, но да - не правят нещата както трябва май. В смисъл - те трябва да мислят за нашето бъдеще и добруване и в по-дългосрочен план. Т.е. и за екология трябва да се мисли, но всичко трябва да е разумно, не екстремно или вманиачено...
  • #13
    Анонимен ( преди 3 години )
    За всичко това трябва да сме "благодарни" на неадекватната политика на проваления ЕС който с безумни регулации за какво ли не постоянно вдига цените на новите автомобили . А сега с абсурдните си напъни за зелен социализъм още повече влошава нещата . Защо се опитват да пробутват електромобилите като никой не ги желае ? Не живеем ли в демокрация ? Управляващите не трябва ли да провеждат политики в наша полза а не в наша вреда ? Въпросите разбира се са риторични - отговорите са очевидни
  • #12
    Нищо неочаквано ( преди 3 години )
    Напълно нормално навсякъде където има икономически спад падат и продажбите на нови коли и много вероятно се вдигат тези на старите сякаш в САЩ, Русия или Япония е по-различно
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    Поредното доказателство че Европейците стават все по бедни. ЕС унищожава икономиките със тези огромни данъци и малооумните си регулации. Тука вече няма истински капитализъм и свободен пазар. Има какво кажат комундетатаа от Брюксел.
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    има нещо такова, миналия декември си купих кола на малко над 4 години за 6500? и из ония дни погледнах от любопитство в една страница където ти оценяват и изкупуват колата и ми предлагат почти 6800? .
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    Други фактори за поскъпване: увеличава се делът на автаматиците, делът на сув и кросс (при тях в цената има поне две подозрителни компоненти - нещо като данък мода и още пишкоудължител), допълнително новите коли са натъпкани с нови джджи и разни все по-нови системи. Последното не съм сигурен доколко е полезно и реално се ползва, но това оскъпява с нов и нестрого специфичен R&D. Растат и разходите на компаниите за сгъстен график на пускане на нови модели и фейслифт. Пък и са пътуващи PC - softw
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    Това не е учудващо, така надуха цените на новите пластмасарници, че скоро всички ще караме S класи втора ръка.
  • #7
    до 5 ( преди 3 години )
    40 хил. малко ли са? А разходите покрай нея? Като говорим средностатистически, средната заплата е хиляда триста и нещо си...., за кое по напред?
  • #6
    Истина ( преди 3 години )
    Ние в това отношение вече сме изпреварили развитите европейски държави. Може да почерпят опит от нас. Ха ха ха
fallback
Последни