Навярно няма себеуважаващ се фен на Mercedes, който да не е чувал за Brabus - немската тунинг компания която през последните 40 години се превръща от ателие за доработка на двигатели до най-големия независим тунер на автомобили в света.
Историята на Brabus започва с Бодо Бушман, син на собственик на шоурум на Mercedes в малкото градче Ботроп, Германия. Като син на баща си, от Бодо се е очаквало да кара Mercedes, като реклама на шоурума. Също като всеки млад автомобилен фен, Бодо е искал голяма мощност и спортно управление от своя автомобил - нещо, което тогавашните модели на Mercedes не могат да предложат. Бодо решава проблема като зарязва Mercedes-а и си купува Porsche. Не след дълго, обаче, под натиск от баща си, Бодо е принуден да продаде Porsche-то и да се върне към S-Class. За щастие това не го отказва от мечтата си да кара автомобил комбиниращ лукс и мощ.
След като е разочарован от липсата на тунинг за S-Class, Бодо решава да се възползва от местоположението си в сърцето на индустриалната част на Германия и да създаде собствена тунинг фирма. За целта Бодо наема околните производители на авточасти като подизпълнители и започва преобразяването на S-Class модели в сервизната част на шоурума на баща си. Не след дълго започват да валят запитвания дали спортната S-Class-а на Бодо се продава и така се дава началото на Brabus.
В следващата галерия сме ви подготвили интересни моменти от историята на Brabus, която според мнозина си остава една от най-лудите и, едновременно, най-сдържани тунинг компании в историята.
10 интересни момента от историята на Brabus (ГАЛЕРИЯ):
При създаването на Brabus AMG също е в зародиш и е въпрос на време преди двете компании да си конкурират. Преминаването на AMG към Mercedes, обаче, помага неимоверно на Brabus, вместо да ги измести от пазара. Докато AMG винаги трябва да се съобразява с ръководството на Mercedes, то Brabus има пълна свобода как да модифицира колите си. Не е тайна, че повечето от Mercedes-ите, които днес минават през Brabus са именно модели на AMG.