Третият албум при музикантите е един от най-трудните за реализиране, защото по това време феновете, спечелени с първия албум, започват да се питат дали си заслужава да слушат. Именно пред това предизвикателство са изправени VW в началото на 90-те години, когато трябва да представят третата генерация на Golf GTI - по същото време, когато се появява и Оpel Astra F GSI.
В началото на новото хилядолетие и двете култови коли бяха често срещани по родните пътища, а армиите от фенове нямаха търпение да разкажат на всеки, колко по-добра е тяхната избрана кола. Според първите тестове в медиите Astra GSI е похвалена за отзивчивия и мощен двигател, но критикувана за недодялана настройка на окачването. Общото мнение обаче е позитивно. Golf 3 GTI 16V получава донякъде по-умерени похвали, най-вече към сигурното поведение в завой. Но извън това колата е не само по-тежка от предходната, но и вече не заема върхово място сред моделите на Golf - там се е намърдал Golf VR6.
Днес е по-скоро рядкост да засечем Golf 3 GTI или Astra GSI първо поколение, а оцелелите екземпляри започват да добиват стойност. Сред феновете и на двете коли има такива, които може би не са имали възможност да си ги купят през 90-те и сега са готови платят доста, за да сбъднат това желание. В следващите редове ще сравним двете потенциални класики по технически данни, потенциални слаби места и по цени днес. Ще се радваме да се включите в коментарите, ако сте имали една от тези култови коли и да споделите приятни/неприятни моменти или просто да гласувате коя кола бихте предпочели.
И двете коли страдат от корозия, при Astra най-вече около задните гуми, а при Golf по цялата каросерия. Това се дължи на смяната на доставчик на стомана от VW спрямо предишните поколения на Golf. Естествено, части от окачването и на двете коли се износват с времето и при Astra може да се чуват звуци от шарнирите, но няма нищо фрапантно. Двигателите също са доста здрави и издържат на тормоз, включително и с много газ. При Astra GSI избягвайте екземпляри с шумен празен ход при студен двигател.
Цени сега
Бърза проверка на български и западни сайтове за авто обяви показва, че най-евтините Golf 3 GTI 16V се продават за 2 500 лв. в България, а в Италия се продава напълно оригинален екземпляр за близо 20 000 лв. При Astra GSI цените започват от 2 600 лв в България и стигат близо 30 000 лв в Германия за нереставриран екземпляр.
Технически данни
Може би малко неочаквано с оглед на продажбите, където предимството е на страната на Golf, в повечето технически параметри всъщност напред излиза Astra - макар че двете коли са доста сходни.
Golf GTI срещу Astra GSi - пряко сравнение (ГАЛЕРИЯ):