fallback

Кой е седанът с най-добро 4х4?

Експерти сравниха системите на Subaru, Mercedes-Benz, BMW, Audi и Genesis

Любопитен експеримент проведоха експертите от руско издание "За Рульом". След като в продължение на повече от 2 години те сравняваха и оценяваха системите за задвижване на четирите колела на повече от 40 кросовъра и всъдехода, този път те решиха да проверят възможностите на 5 седана, оборудвани с интелигенти системи за задвижване на двете оси.

В случая бяха избрани модели, които стъпват с огромни амбиции на пазара Genesis G70, Subaru Legacy, Audi A4, BMW 430i и Mercedes-Benz S 560 L. Всеки от петте автомобила претендира, че превъзхожда своите конкуренти, но все пак трябва да се разбере, коя от системите - 4MATIC, xDrive, SI-Drive, quattro или HTRAC, се справя най-добре. И затова всички те се подлагат на еднакви изпитания.

Първият тест е с поставяне на две платформи под колелата на водещата ос - при Audi и Subaru това е предната, а при Mercedes, BMW и Genesis - задната. При безпроблемно потегляне моделът получава 5 точки, а при потегляне след буксуване - 4. Ако се наложи изключване на системата за контрола на сцеплението, точките за 3.После същото се повтаря и с другата ос, като съответно максималният бал, който може да събере всеки автомобили е 10 точки.

Второто изпитание е диагонал, като тук пак се използват две платформи. Те с поставени противоположно на предната и на задната ос, като така може да може да се оцени не не само работата на междуосевия диференциал, но и имитацията на блокировка на връзката между колелата. Безпроблемното излизане напред или назад носи 10 точки.

Накрая идва най-интересното, като се поставят 3 платформи - две на предните колела и една на задното. Логиката е елементарна - препятствието обикновено е пред самия автомобил и предните колела първи достигат до него. Ако машината се справи с него, получава максимум 10 точки. После двете платформи се слагат отзад, а една отред и отзад. При успех се дават 5 точки.

Как се справиха отделните модели - вижте в талерията:

fallback
  • #20
    RD ( преди 3 години )
    Прочетох, познал съм!
  • #19
    RD ( преди 3 години )
    Първо пиша, че най-добрата система е на БМВ, после ще прочета статията, да видя дали съм уцелил :)
  • #18
    Quattro ( преди 3 години )
    A4 е със 2.0мотор и торсен това не е истинско quattro всички знаем за славата на истинското quattro който се е доказал със годините
  • #17
    nev ( преди 3 години )
    jonny гумите при този тест не са от значение, защото не е правен на сняг/лед. В случая или има сцепление или няма, просто системите не могат да прехврлят достатъчно въртящ момент към колелата със сцепление. Виж, ако колелото буксуваше на афалта, това е друга работа. Инъче бих предпочел Субару, не само заради добрата AWD, като се има предвид цената, но и ниския център на тежестта заради боксера, и симетричното разпределение на масите, което в динамични условия дава доста разл. усещане!
  • #16
    Ха ( преди 3 години )
    Взех си десетгодишен Мерцедес 4х4 защото съм в планинско градче и съм доволен. С-класа е но системата е същата. Руска му работа.....
  • #15
    Jonny ( преди 3 години )
    А с какви гуми са колите? За да са се прецени точно е важно да са с еднакви гуми , заради сцеплението с три гуми на рампата и една на асфалта
  • #14
    v-1 ( преди 3 години )
    Ами гори си яко субаруто, какво да не го коментира колегата. Отделно до сега не съм видял японка (освен Лексус) с шумоизолация, която да се доближава до европейските аналози.
  • #13
    анонимен ( преди 3 години )
    До коментар #6 бутаи си бемвето и не коментираи субаро че гори
  • #12
    ( преди 3 години )
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    Защо сравняват S-класа с А4 и 430i? Да сравняват с А8 и 7-ца БМВ. Напълно различни сегменти са и е напълно логично да има разлики.
fallback
Последни