fallback

Кой е седанът с най-добро 4х4?

Експерти сравниха системите на Subaru, Mercedes-Benz, BMW, Audi и Genesis

Любопитен експеримент проведоха експертите от руско издание "За Рульом". След като в продължение на повече от 2 години те сравняваха и оценяваха системите за задвижване на четирите колела на повече от 40 кросовъра и всъдехода, този път те решиха да проверят възможностите на 5 седана, оборудвани с интелигенти системи за задвижване на двете оси.

В случая бяха избрани модели, които стъпват с огромни амбиции на пазара Genesis G70, Subaru Legacy, Audi A4, BMW 430i и Mercedes-Benz S 560 L. Всеки от петте автомобила претендира, че превъзхожда своите конкуренти, но все пак трябва да се разбере, коя от системите - 4MATIC, xDrive, SI-Drive, quattro или HTRAC, се справя най-добре. И затова всички те се подлагат на еднакви изпитания.

Първият тест е с поставяне на две платформи под колелата на водещата ос - при Audi и Subaru това е предната, а при Mercedes, BMW и Genesis - задната. При безпроблемно потегляне моделът получава 5 точки, а при потегляне след буксуване - 4. Ако се наложи изключване на системата за контрола на сцеплението, точките за 3.После същото се повтаря и с другата ос, като съответно максималният бал, който може да събере всеки автомобили е 10 точки.

Второто изпитание е диагонал, като тук пак се използват две платформи. Те с поставени противоположно на предната и на задната ос, като така може да може да се оцени не не само работата на междуосевия диференциал, но и имитацията на блокировка на връзката между колелата. Безпроблемното излизане напред или назад носи 10 точки.

Накрая идва най-интересното, като се поставят 3 платформи - две на предните колела и една на задното. Логиката е елементарна - препятствието обикновено е пред самия автомобил и предните колела първи достигат до него. Ако машината се справи с него, получава максимум 10 точки. После двете платформи се слагат отзад, а една отред и отзад. При успех се дават 5 точки.

Как се справиха отделните модели - вижте в талерията:

fallback
  • #30
    К ( преди 3 години )
    Информацията за Ауди не отговаря на спецификациите. 2л двигателите са напречни, не надлъжни и не са обурудвани с Торсен диференциал ( наличен за надлъжно разположени двигатели ) а с подобрена версия на системата Халдекс на VAG групата
  • #29
    Някой ( преди 3 години )
    За мене най-доброто 4х4 е на японските машини
  • #28
    Александър ( преди 3 години )
    Хубави статии с много правописни грешки.
  • #27
    Ввв ( преди 3 години )
    S класи а4 браво бе рашъни
  • #26
    Propov ( преди 3 години )
    Е и какво стана сега! Тия дето са с години напред, създали са си легендарен статут на пионери в 4х4 задвижването са засрамени от една марка, дето няма претенции в областта.
  • #25
    До mitaka7 ( преди 3 години )
    И великото БМВ нервно пуши в ъгъла...)))
  • #24
    До v-1 ( преди 3 години )
    Tо няма и японски коли трошляци кат немските глокници
  • #23
    Брях брях ( преди 3 години )
    Пак немските легени топ ти да видиш....голям смях
  • #22
    mittaka7 ( преди 3 години )
    Honda Legend SH-AWD
  • #21
    анонимен ( преди 3 години )
    Освен куп правописни грешки, очаквах препратка към видео
fallback
Последни