IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

5 дълбоки заблуди за климатика през зимата

За какво ви е, щом така и така е студено? Всъщност има за какво

За какво ви е климатикът през зимата? Така и така си е студено, а той само увеличава разхода. Много шофьори разсъждават по този начин, но това е дълбоко погрешно.
  
  
климатик
  
   
Дългият период извън употреба е също толкова вреден за климатика, колкото и за останалите агрегати в автомобила. Неговите компоненти се нуждаят от смазване - а ролята на смазка изпълнява всъщност хладилният агент. Ако дълго не го включвате, предпазният слой по детайлите изтънява и изчезва, излагайки ги на вредните въздействия на въздуха и влагата. Освен това, ако не ползвате климатика цяла зима, при включването напролет той ще трябва на порботи първоначално "на сухо" - което износва компонентите и изпълва системата с микроскопични отпадъци.


Пет основни заблуди за климатика през зимата (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    До #17 Фреона колко да е консуматив? Предната ми кола я продадох на 12г и фреон никога не беше пълнен. Климатроника си бачкаше, както и зимно време
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Тая статия е за отпреди 20г. Новите климатици са перманентно включени, както и напълно не могат да бъдат изключени. Който иска има инфо у нета. Става въпрос за Variable Displacement Compressor. Работят и до около -40С. Имат и инверторен режим. Така системата винаги работи и не теква като лейка напролет При мен също пускане на режим обдухване на предното стъкло, включва климатроника на макс. Почва да дyха леко топло след около минута, на втората дyха топло. Дори и на мяс
  • #18
    0 rate up comment 1 rate down comment
    sam ( преди 4 дни )
    на дъртите коли можеш да пуснеш климатика и на -10
  • #17
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Хладилен техник ( преди 5 дни )
    Скоро не бях чел по-голяма глупост! Редно е статиите да се пишат от специалисти или поне технически грамотни хора! Влагата и въздуха увреждали климатика!!!! Що ли са си играли инженерите да го правят херметичен??? Явно автора няма представа, че болшинството автомобили след 2010 са с климатроник - ще ми е забавно да видя как се пуска на студено през зимата. А на всеки водач трябва да е ясно, че фреонът е консуматив и затова на нормалните автомобили достъпът до климатика е с бързи връзки ..... ...
  • #16
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Cet ( преди 5 дни )
    Прочетох коментарите и стигнах до извода,че всички дето са писали са се шегували.От собствен опит стигнах до извода,че статията е вярна.Ако не включвате климатика през зимата наистина частите не се смазват,и най-малкото което се случи при мен беше да изчезне фреона през пролетта,когато се наложи да ползвам климатроник а по предназначение
  • #15
    2 rate up comment 32 rate down comment
    Баи фичо ( преди 5 дни )
    През зимата нали има парно колата е *** народ проста държава климатика е само за лятните жеги
  • #14
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 13 ( преди 5 дни )
    Кеф ти на топло,кеф ти на студено да е врътката на парното... компресора на климатика" работи до плюс 3-7градуса... В това време на годината има само за цел да бори изпотяването на стъклата ;)
  • #13
    1 rate up comment 1 rate down comment
    тигъра ( преди 6 дни )
    Моля за помощ.Не разбрах на студено ли да ми е парното или на червено?
  • #12
    2 rate up comment 5 rate down comment
    топчо ( преди 6 дни )
    До Георги Попов.Не трябва да си инженер от NASA за да се сетиш че като изравниш температурата отвън и отвътре и стъклата няма да са изпотени и по-лесто ще се размразят.Ама че се изкава.Открите за Нобелова награда направил оня инженер.
  • #11
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Парен котел ( преди 6 дни )
    А който няма Ко прай?:)