IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

5 дълбоки заблуди за климатика през зимата

За какво ви е, щом така и така е студено? Всъщност има за какво

За какво ви е климатикът през зимата? Така и така си е студено, а той само увеличава разхода. Много шофьори разсъждават по този начин, но това е дълбоко погрешно.
  
  
климатик
  
   
Дългият период извън употреба е също толкова вреден за климатика, колкото и за останалите агрегати в автомобила. Неговите компоненти се нуждаят от смазване - а ролята на смазка изпълнява всъщност хладилният агент. Ако дълго не го включвате, предпазният слой по детайлите изтънява и изчезва, излагайки ги на вредните въздействия на въздуха и влагата. Освен това, ако не ползвате климатика цяла зима, при включването напролет той ще трябва на порботи първоначално "на сухо" - което износва компонентите и изпълва системата с микроскопични отпадъци. Разбира се, в последните години производители сами са се погрижили за това и при най-съвременните автомобили климатичната система сама се грижи за себе си. Но при мнозинството коли по нашите пътища се налага и шофьорът да помогне.


Пет основни заблуди за климатика през зимата (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #12
    3 rate up comment 5 rate down comment
    топчо ( преди 1 месец )
    До Георги Попов.Не трябва да си инженер от NASA за да се сетиш че като изравниш температурата отвън и отвътре и стъклата няма да са изпотени и по-лесто ще се размразят.Ама че се изкава.Открите за Нобелова награда направил оня инженер.
  • #11
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Парен котел ( преди 1 месец )
    А който няма Ко прай?:)
  • #10
    6 rate up comment 3 rate down comment
    пак аз ( преди 1 месец )
    като включа да обдухва предното стъкло и колата спира да гаси мотора на светофарите, а лятото с климатик и S/S-системата си работи., та затова и въпросът ми от де идва студеното ?
  • #9
    3 rate up comment 6 rate down comment
    ( преди 1 месец )
  • #8
    17 rate up comment 3 rate down comment
    Georgi Popov ( преди 1 месец )
    Инженер на Nasa направи изследване върху няколко автомобила. Заключението беше точно обрагното. Най-бързото чостене на запотени стъкла става при включен климатик на топло и изключена рециркулация, като леко открехнатите прозорци допълнително ускоряват процеса. При мен (Форф Фокус МК 2.5) се включва автоматично климатикът, ако насоча потока на въздуха към предното стъкло, също така рециркулацията се изключва автоматично, ако е пусната.
  • #7
    17 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    На Нисан х трейл като включа само за предно стъкло автоматично включва климатика .
  • #6
    12 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    При мен ако падне под 2 градуса и компресора не включва. Овен това ако циркулира въздуха само вътре при мен става точно обратното - запотяват се стъклата.
  • #5
    7 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Това с въздуха и влагата вътре в система под налягане счупи *****ера...виж сухият старт е нещо различно.
  • #4
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    На опела като натисна копчето за да вее само горно и се усеща студен въздух, но не светва копчето на климатика и не знам дали работи и ако не- тогава от де идва студения въздух?
  • #3
    8 rate up comment 5 rate down comment
    хелп ми! ( преди 1 месец )
    Дълбоко ме интересува къде е този отводнителен отвор, за да го почистя, защото и на други места съм чел че климатика събира вода