Босът на PSA Group Карлос Тавареш заяви, че очаква по-голяма консолидация в автомобилната индустрия занапред, тъй като производителите ще продължават да инвестират значителни суми а електрическа мобилност.
На специализирано онлайн събитие, организирано от "Ройтерс" мениджърът предрече, че не всички компании от бранша ще оцелеят до и по време на следващото десетилетие. Таварес добавя, че неговата компания повече няма да инвестира в двигатели с вътрешно горене и че PSA е доста напред в целите си за посрещане на заложените от Европейския съюз нива на СО2 емисии.
“Само най-гъвкавите и с Дарвинов дух ще оцелеят", коментира мениджърът, същевременно потвърждавайки, че плановете за сливането на френския производител и Fiat Chrysler Automobiles вървят с пълна сила. След обединението, концернът, който ще се казва Stellantis, ще стане четвъртият по големина автомобилен производител в света.
DS е водещата марка на PSA в Китай, може би ще е такава и за Stellantis Таварес, който бе избран за Личност на годината в автомобилния свят, заяви, че една от първите задачи на новата мегакомпания ще бъде да подобри позициите в Китай, където има много по-малък дял отколкото в Европа и Америка.
Също така, Stellantis ще разчита на по-малко марки, по-малко модели и по-малък брой заводи в азиатската страна, за да оптимизира разходите и да повиши приходите си. "Нито една глобална автомобилна компания не може да си позволи да не присъства на най-големия автомобилен пазар.", казва в заключение шефът на френската фирма.