IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колко точно Lamborghini е Urus?

Кросоувърът използва доста чужди компоненти, но има и уникални за сегмента

С представянето на Urus преди две години, Lamborghini се присъедини към SUV-манията, обхванала всички марки, дори премиум и спортните. Естествено, заради тази мода моделът стана и бестселър в гамата на италианците. Но не може да се каже, че това е разработка от нулата и уникална за сегмента.


Urus


Мнозина посрещнаха Urus със скептицизъм, тъй като е много различен от това, което обичайно очакваме от марка като Lamborghini. Но нека не забравяме, че това не е първият SUV на италианците: през 1986 бе представен LM002, познат като "Рамбо - Ламбо", който се произвеждаше до 1993 г.

Но докато първият всъдеход се предлагаше с фирмения V12 от легендарния Countach, то наследникът се задвижва от 4-литров V8 TFSI, разработка на Audi и поставян още в модели на Porsche и Bentley. Той е модифициран от инженерите на Lamborghini, за да постигне мощност от 650 конски сили. Но се произвежда в завода на Volkswagen в Унгария, откъдето се доставя в Италия.

Urus е разработен на архитектурата MLB evo на VW Group, като я споделя с модели като Porsche Cayenne, Audi Q7 и Bentley Bentayga. MLB е нещо повече от платформа, а по-скоро стратегия за развитие на архитектурите, която позволява много автомобили от различни марки и класове да бъдат асемблирани чрез използването на многобройни общи компоненти.


Urus


В случая на Lamborghini, обаче, са използвани доста карбонови елементи, което го отличава от роднините. Въпреки тази иновация, кросоувърът е по-тежък от Cayenne.

Италианският супер SUV използва система за въздушно окачване, която позволява увеличаване на клирънса до 25 см. Подобна опция не съществува в нито един друг модел на марката, но е нещо, което притежават роднини като Bentayga и SQ7. Тези луксозни всъдеходи не само споделят това окачване, но и модерните електромеханични стабилизатори, задвижвани от 48-волтова система.


Urus


Спирачната система на Lamborghini Urus от друга страна, не е споделена с нито един от братовчедите в концерна VW. Тя използва най-големите в света дискове, вграждани в сериен автомобил и е разработка на марката, с малка помощ от Brembo.

Макар и да споделя много части и детайли с други SUV-модели, което не е рядкост в автомобилната индустрия, Urus все пак изглежда, държи се и се усеща точно като би трябвало да е едно Lamborghini. И по-скоро можем да го наречен спортен автомобил с повишен клирънс, отколкото кросоувър/всъдеход/SUV.

0 от 500
  • #4
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    До 4: Хуракан е взаимстван с Audi R8, нормално е да използват еднакви компоненти, ДВГ и прочие. Което не е задължително лошо нещо.А, до статията, интересно ми е какви възглавници има това Ламбо, че увеличава клиренса си с 25СМ!! ,журналята ,разбирате от коли,колкото аз разбирам от превръзки.
  • #3
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Д-р Исня ( преди 3 години )
    Колко Ламбото е Урус, толко и Урусът е Ламбо! Но един Урус Ламбо не прави, а много Ламбота не е задължително да са Урус. Та, дали има Ламбо в Уруса, не е ясно! Важното е Урусът да е Ламбо!
  • #2
    13 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Не се казва ротори, а спирачни дискове - неграмотници!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • #1
    5 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Аз бих казал, че си е доста Туарег този Урус. И на возия и на управление. Возих се на едно такова, програмистче с добра заплата си го беше взело.