fallback

Volvo пуска първия електрически тежък камион

Обхватът на 44-тонната машина ще е едва до 300 километра

Шведският гигант AB Volvo обяви, че ще е между първите производители, пуснали на пазара изцяло електрически тежък влекач. 44-тонният камион ще започне да се доставя на клиенти още догодина, като ще има обхват до 300 километра с едно зареждане, в зависимост и от конфигурацията. Volvo Trucks вече тества и електрическа бетонобъркачка в партньорство с Swerock.           Шведският гигант вече предлага до 26-тонните електрически Volvo FE Electric и FL Electric, а на пазара на електрически автобуси присъства още от 2008 година.

Новите електрически влекачи ще са варианти на Volvo FH, FM и FMX, предвидени най-вече за регионален транспорт и за строителството. Това означава, че те ще изминават относително кратки разстояния и малкият обхват на батерията няма да е проблем. Шефът на компанията Роджър Алм заяви пред The Financial Times, че оперативните разходи при такъв камион - включвайки цената, поддръжката и остатъчната стойност - ще са "колкото е възможно по-близо" до тези на дизелов камион.

Що се отнася до тежките камиони за далечни превози, Volvo планира да предложи електрифицирани варианти "през това десетилетие", като ще разчита на смес от чисто електрически модели и такива с водородни горивни клетки. До 2040 година цялата гама на производителя на камиони ще е с нулеви емисии.     

      Все още не е сигурно, че Volvo ще е първенец при електрическите големи камиони. Tesla също планира да пусне своя Semi през 2021, след като веднъж вече бе принудена да го отложи. Semi обаче е насочен повече към междуградски транспорт, с обхват между 480 и 800 км, и с осезаемо по-висока цена. Електрически модели подготвят също Mercedes, Nikola, Cummings и шведската Volta.

AB Volvo e собстеник на четири марки за камиони - Volvo, Renault Trucks, Mack Trucks и UD Trucks. Компанията няма пряка връзка с леките автомобили Volvo, които бяха продадени на Ford през 90-те, а днес са под контрола на китайската Geely. Шефът на Geely Ли Шуфу обаче отскоро има акционерно участие и в АВ.

fallback
  • #5
    пепи ( преди 3 години )
    Туй ще е много странно - влекача с батериите ще тежи над 100 тона.Няма да има пътища по които да минава.44 тона е ограничението на доста места . Една тесла има един тон батерии и минава под 300 километра с 130 километра в час.А един влекач - от новите има автономия от 3000 километра.Тъй че ще ми е странно как ще го направят.
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Ако дизеловия автомобил харчи 5л/100, един електрически -17кв.ч. Ако един камион харчи 24л/100 то на ел-камион батерията трябва да е няколко стотин кг.
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Много правилно са се насочили към влекачи, все пак ремаркето с батерии е част от базовот оборудване. Преди време имаше статия за една ел кола , която дърпа едно ремарке с батериите.
  • #2
    коко ( преди 3 години )
    много тежки с тия батерии,потъване на настилки,а от там и произшествия,нямат бъдеще
  • #1
    ПРОГРЕС ( преди 3 години )
    Това е. Силовите полета ще задвижват модерния свят през 21в., така както го правеха през 20-ти атомните ледоразбивачи и подводници, влаковете стрела и дизелово-електрически влекачи на товарни композиции, където дизела само произвежда ток, а електромоторът тегли, както и най-големите кариерни самосвали, които са на същия принцип - колелата се въртят само на ток, понеже, както при влаковите композиции, никое бутало, нито скоростна кутия не може да издържи на хиляди тонове...
fallback
Последни