Шведският гигант AB Volvo обяви, че ще е между първите производители, пуснали на пазара изцяло електрически тежък влекач. 44-тонният камион ще започне да се доставя на клиенти още догодина, като ще има обхват до 300 километра с едно зареждане, в зависимост и от конфигурацията. Volvo Trucks вече тества и електрическа бетонобъркачка в партньорство с Swerock.
Новите електрически влекачи ще са варианти на Volvo FH, FM и FMX, предвидени най-вече за регионален транспорт и за строителството. Това означава, че те ще изминават относително кратки разстояния и малкият обхват на батерията няма да е проблем. Шефът на компанията Роджър Алм заяви пред The Financial Times, че оперативните разходи при такъв камион - включвайки цената, поддръжката и остатъчната стойност - ще са "колкото е възможно по-близо" до тези на дизелов камион.
Що се отнася до тежките камиони за далечни превози, Volvo планира да предложи електрифицирани варианти "през това десетилетие", като ще разчита на смес от чисто електрически модели и такива с водородни горивни клетки. До 2040 година цялата гама на производителя на камиони ще е с нулеви емисии.
AB Volvo e собстеник на четири марки за камиони - Volvo, Renault Trucks, Mack Trucks и UD Trucks. Компанията няма пряка връзка с леките автомобили Volvo, които бяха продадени на Ford през 90-те, а днес са под контрола на китайската Geely. Шефът на Geely Ли Шуфу обаче отскоро има акционерно участие и в АВ.