fallback

Ford изтегля от пазара хибриди заради случаи на самозапалване

Компанията ще компенсира собствениците на електрифицираната Kuga с... ваучери за бензин

Ford ще замени безплатно всички батерии в продадените вече плъг-ин хибридни версии на кросоувъра Kuga, потвърди компанията. Сервизната акция се наложи след четири независими и потвърдени случая на самозапалили се автомобили.           След разследване се оказа, че проблемът е възникнал от немарливост при производството на самата батерия. Заради нея в клетките са попаднали външни замърсители, които при натоварвания могат да предизвикат къси съединения в батерията и да я прегреят. В резултат на това се отделят нагорещени газове и възпламеняват компоненти от автомобила в близост до батерията.                Хибридната Kuga бе голямата гордост на Ford Europe тази година - през летните месеци тя бе най-продаваният плъг-ин хибрид на континента. След като историята с дефектните батерии се разчу, продажбите намаляха рязко и през септември Kuga дори не попадна в Топ 5. Трите най-продавани зареждащи се хибрида в ЕС в момента са Mercedes A-class, Volvo XC40 и Audi Q5.

Сервизната акция на Ford ще започне през декември и трябва да приключи до март 2021 година. Дотогава собствениците са посъветвани да не зареждат батериите и да карат колите си или в автоматичен режим, или в нормален, при който двигателят с вътрешно горене има основната роля. За да компенсира собствениците за неудобството, Ford ще предостави на всеки от британските купувачи на хибридни Kuga (Великобритания е най-големият пазар на модела) ваучери за гориво на стойност 500 лири.       Моделът Kuga няма късмет: при предишното поколение имаше сервизна акция заради доста случаи на запозапалване, предизвикани от дефект в охлаждането на двигателя 1.6 Еcoboost. В ЮАР шофьор загина в пожара

Доставчик на батериите за Kuga е корейската Samsung, която снабдява и BMW. Германският премиум производител също обяви сервизна акция за подмяна на батериите в своите плъг-ин модели като BMW 330e и MINI Countryman EV. По-голямата част от тях обаче са още по дилърствата и не са доставени на клиенти. От продадените хибриди няма нито един сигнал за самовъзпламеняване или друг проблем с батериите, но от компанията настояха, че не желаят да поемат никакви рискове.

fallback
  • #6
    Гост ( преди 4 години )
    До 7. Ти пък - по-добре да си оправят колите от колкото да фалират :-) Колкото повече компании толкова по-добре, а и Форд продават Мустанг - коя друга кола предлага 5.0 V8 за под 100к лв.
  • #5
    Гост ( преди 4 години )
    Добре де - допуснали са грешка, но как е минало през контрола на качество на Самсунг и на Форд/БМВ? Не ги ли тестват поне няколко зареждания? Уж сериозни фирми
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Напишете в Google - porsche taycan cooling system и ще разберете защо и Porsche правят най добрият електрически автомобил в момента. Теслата всички много залитат по нея но не си дават сметка че е абсолютна ширпотреба с много недомислици в нея. Това силно си проличава като колите излязат на писта и се карат на макс. Taycan може да върти обиколки на пистата на пълна мощност цял ден без да му стане нищо. А Tesla не може да изкара дори една пълна обиколна на Nurburgring без да прегрее.
  • #3
    пепи ( преди 4 години )
    Така е като всичко се прави на компютър.Нищо не се проектирва като хората.
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Не са виновни технологиите. Виновни са некадърните инженери и техните недомислици. Батериите и ел. моторите също както ДВГ имат нужда от ефективен контрол на температурата. Досега единствено Порше са направили ел. автомобил както си трябва. 800v, с течно охлаждане и на батерия и на мотор и много ефективно е измислено всчико включително и начинът по който се ползва регенерацията. При всички други включително и Тесла Всичко има много недомислици или просто спестяване за сметка на клиента.
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    поредните самопалещи се... бързайте да се метате на електрички, че е модно :) :)
fallback
Последни