IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Съдебен иск за 5 млрд. паунда заплашва Fiat-Chrysler

Незаконен софтуер е открит при над 500 000 дизелови коли на концерна

Италиано-американският производител Fiat-Chrysler Automobiles (FCA) е изправен пред съдебен иск в размер на 5 милиарда британски лири заради предполагаемо използване на незаконен софтуер за манипулиране на дизеловите си двигатели в нарушение за правилата за вредни емисии Великобритания и ЕС, съобщава Auto Express.


Fiat


Около 500 000 дизелови автомобила от марките Fiat, Alfa Romeo, Jeep, Iveco и Suzuki, произведени след 2008 година, и продадени най-вече в Англия и Уелс са оборудвани със забраненото устройство. Това обявиха от PGMBM - организация, включваща британски, които защитават предполагаеми жертви на неправомерни действия от големи корпорации.

Собствениците на засегнатите превозни средства могат да получат компенсация до 10 000 британски лири на автомобила, като решението за това трябва да бъде взето от Върховния съд на Великобритания, който ще гледа делото. То вече е заведено срещу FCA, като към иска безплатно могат да се включат още засегнати.

Четири от петте засегнати марки са част от концерна FCA. Петата - Suzuki, не е част от структурата, но нейните модели S-Cross, SX4 и Vitara са оборудвани с разработени от FCA дизелови двигатели.

Незаконен софтуер е открит при най-много модели на Fiat - 500, 500L, 500C, 500X, Punto, Grande Punto, Panda, Bravo,  Doblo, Fiorino, Ducato, Tipo и Scudo. Засегнати са още Alfa Romeo Giulietta, MiTo, Brera и 159, а също така и моделите Jeep - Compass, Cherokee, Grand-Cherokee, Renegade и Commander.

Снимка: Fiat

0 от 500
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 12 ( преди 1 месец )
    Ами мръсни са. Всички съвременни двигатели с директно впръскване - дизел или бензин могат да работят с обеднени или обогатени смеси. В резултат - или азотни окиси или твърди частици. Колко ги улавят филтрите и катализаторите в реалния живот е божа работа. Класически бензин - MPFi работи със стехиометрична смес и единствено СО2 му е повече от директните инжекции. 15 годишния ми атмосферен бензин въпреки СО2 от над 160 грама отделя азотни окиси в много пъти под изискванията на Евро 6 стандарта.
  • #12
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    №9 - Забраниха да влизат в някои части на градовете дизели, които не са Евро 6 / 6д и бензин под Евро 4. (освен ако не си живущ, като и там имаш период да смениш возилото). Преди 89-та, дори Газ-ките бяга бензин, а и на запад дизелите тепърва си проправяха път. Да се твъди, че модерните дизели са мръсни е съшо толкова вярно, колкото да се твърди че са електричките са еко.. всяко нещо има своите предимства и недостатъци
  • #11
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До 9 ( преди 1 месец )
    На запад вече на много места забраниха дизелите а и хората спряха да ги купуват. А в България преди 1989г. на практика нямаше дизелови автомобили. Много рядко рядко можеше да видиш някой дизелов мерцедес купен по партийна линия. Но те и Мерцедесите повечето пак си бяха бензинови.
  • #10
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Абе тя анексацията на Крим не беше баш предполагаема...
  • #9
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    №6 - и други които повтаряте една и съща песен - явно не помните икарусите в София и каква димилка е беше зад тях, както и всички други дизели отпреди 20-30г. И тогава се караха дизели и не беше срамно (освен паленето зимата). Евро 6(д)- дизел няма връзка с преди, нещата много са се променили, БГ е друго, където повечето са стари и без филтри и обикновенно до работа се пътува малко. НА запад има хора които карат по 50-100 на посока, и дизела им е по изгоден за над 35к км годишно.
  • #8
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    "някой мало*умник изведнъж реши да слага дизелови двигатели на леките коли" Това ще да е немския инженерен гений. И не само това ами успя да убеди полуграмотните и потребители че канцерогенните тракалници били "екологични" и "премиум" ха-ха-ха, какви ли не безумци има по тоя свят
  • #7
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    дизела има своите предимства и е проектиран за извън границите на населените места
  • #6
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Малоумници ( преди 1 месец )
    Крайно време е да се приключи с недоразумението наречено дизелов автомобил. Едно време колите бяха само бензинови. Да кажеш че караш дизелов автомобил беше смешно и немислимо. Все едно да кажеш че ходиш на работа с трактор. Хората бяха наясно че дизела е за селскостопанската техника и за тежките машини. Но после някой мало*умник изведнъж реши да слага дизелови двигатели на леките коли и незнайно как целия свят се върза на тази мода. Сега дишаме саждите навсякъде в градовете.
  • #5
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Bene ( преди 1 месец )
    Франкофона са го унижавали до някоя магистрала в Италия, предлагайки "френска" помощ на тираджиите в Ивеко-то.
  • #4
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Съдебен иск заради предполагаемо използване?! Обикновенно съда работи с факти не с предположения. Т.е нямат доказателства? Също като санкциите срещу Русия - заради предполагаемо... Явно ингилизите само могат да предполагат..