Корейският производител Kia пусна няколко нови модела на пазара в последно време, като сред тях са всъдеходът Telluride, седанът K5, както и кросоувърите Seltos и Sorento. Те обаче са само част от плана на генералния директор на компанията Хо Сун Сон, който самият той нарича "План S".
Новата стратегия ще бъде представена официално в началото на следващата година. В "План S" буквата "S" означава "Shift", което се превежда като "превключване". Сон иска брандът да стане "по-динамичен, стилен и разнообразен", като се съсредоточи основно върху електромобилите. Компанията предвижда да пусне на пазара минимум 11 нови модела на ток, за чието създаване ще похарчи 25 млрд. долара.
"В процеса на рестартиране на нашия бранд ще се опитаме да спечелим нова целева аудитория", категоричен е Хо Сун Сон.
Електромобилите на Kia ще бъдат построени на нова модулна платфома Electric-Global (E-GMP), която ще бъде на достъпна стойност. Планът е през 2025 година около 20% от световните продажби на марката да се падат именно на превозни средства на ток.
Част от "План S" е смяната на логото, което компанията за първи път показа заедно с концептуалния модел Imagine през 2019 година. От януари 2021 година то ще се поставя а всички серийни автомобили на марката. В него, както и преди, ще се използват букви, но те ще имат съвременен вид. Трите букви са съединени една с друга, а овалът около тях е изчезнал.
Снимка: Kia