Както вече писахме, Ford не успя да се справи с целите за средните нива на СО2 емисиите в гамата си за Европа. За момента, компанията няма да бъде глобявана от Европейската комисия, тъй като ще откупува квоти за емисии от по-екологични производители, най-вероятно от Renault и/или Volvo.
От "Синия овал" искат да действат предпазливо и относно 2021 година, когато според екостандартите нивата за емисии трябва да са сведени средно до 95 грама. Като част от стратегията си Ford реши да спре предлагането на Mondeo с бензинови двигатели. Така, машината вече ще се предлага с хибридно задвижване и с дизелови двигатели. Което може и да се стори странно на мнозина, предвид повсеместния отказ от дизела.
"Преминаването от бензинова към хибридна гама за Mondeo е поредна голяма стъпка по пътя ни към електрификация", заявява Рьолант де Ваар, вицепрезидент Маркетинг и продажби. "За клиенти които карат по-малко от 20 000 километра на година хибридът е умен избор, и е дори по-изгодна опция от дизелов модел".
В хибридната си версия, Ford Mondeo използва атмосферен бензинов двигател, работещ по цикъла на Аткинсън, в комбинация с електромотор и 1,4-киловатчасова батерия. Същата компановка ще се предлага от догодина и за вановете S-Max и Galaxy. Mondeo Hybrid, обаче, отделя 126 грама въглероден двуокис на километър в най-ефективната си версия, което е доста далеч от екологичните норми за 2021 г.
Очаква се и други производители да тръгнат по пътя на Ford към орязване на двигателна гама и закупуване на квоти за вредни емисии, за да избегнат жестоките санкции на ЕС за всеки грам СО2 над заложената норма. Печеливши ще са няколко фирми, които освен, че покриват нормите, ще изкарат допълнително милиони евро от подобни сделки.