Корейските автомобилни производители Hyundai и Kia са принудени да похарчат 2,94 милиарда долара, за да решат проблема с дефектните двигатели от семейството Theta II. Hyundai ще плати 1,8 млрд. долара, а Kia - 1,1 млрд.
Според Ройтерс общата нанесена щета, включително върху имиджа на автомобилните производители, може да достигне 5 милиарда долара.
За проблеми с двигателите на двете марки стана ясно още през 2015 година. Тогава са докладвани многобройни случаи, при които мотори от семейството Theta II с обем 2,0 и 2,4 литра излизат от строя. През следващите няколко години двете марки са направили няколко сервизни акции, за да отстранят дефектите за своя сметка.
Немалко употребявани автомобили с проблемите двигатели са внесени у нас заради твърде атрактивните си продажни цени в Корея. Бъдете внимателни с K5/Optima, Sorento и Sportage корейски нос, както и за докарани от Северна Америка Hyundai Sonata (2011-2019), Santa Fe (2019) и Santa Fe Sport (2013–2018), Veloster (2019) и Tucson (2014, 2015, 2019). Над 1,7 милиона автомобила са се нуждаели от ремонт, а двете фирми са обещали доживотна гаранция на поправените двигатели. Разходите по последните сервизни акции са били по-високи от заложените, което сериозно е притеснило ръководствата на североамериканските подразделения на корейците. А на фона на тази новина, акциите на Hyundai поевтиняха с 2,3%, а тези на Kia - с 1%.