Третото поколение на Dacia Sandero вече няма да се произвежда в Румъния, а само във фабриките на Renault в Мароко. Най-достъпният модел на румънската марка (изключая седана Logan, който не е продава в цяла Европа), ще отстъпи мястото си на по-доходните модели на компанията.
Причината е семпла - производствените разходи. Тъй като заплатата на работниците (наред с други разходи) в даден завод е директно свързана с маржа при производството на даден автомобил, подобни решения за преместване на производство не са рядкост. Така, евтиният Sandero ще отстъпи мястото си на поточните линии в Миовени на по-доходни модели като Sandero Stepway, Duster и (няколко) други нови модели, сред които и може би ще има и изцяло нов кросоувър.
Все още няма грам информация относно този бъдещ кросоувър. Френското издание L'Argus споменава, че това ще е по-голям от Duster модел, който ще предлага три реда седалки. Но подобна "новост" неколкократно бе отричана от висши мениджъри на Renault и Dacia. Все пак, очаква се модел, който да замени минивана Lodgy и "баничарката" Dokker и все пак нещо ново ще има...
Според някои публикации в интернет, не е лишено от логика и това, първият електромобил на Dacia - кросоувърът Spring, да е именно първият нов модел, който ще се асемблира в Румъния. Dacia Spring ще бъде представен официално утре, а за момента официалната информация е, че той ще се прави в Китай, заедно с "донора" си Renault K-ZE.
Dacia Spring: патентно изображение
Проблемът с проиводството в Китай е, че Европейския съюз налага 10-процентно мито на внесени от Китай автомобили. Макар тази сума да не е голяма, на фона на други тарифи, за бюджетна марка като Dacia не е за пренебрегване. Както и цената на транспорта на автомобилите от Поднебесната империя до Стария континент, разбира се...
Не е невъзможно, от Renault да решат да правят Spring на европейска земя. Ако сметките се вържат и разходът е оправдан, това ще се отрази на цените и би могло да привлече повече нови клиенти, които не са избирали модел на Dacia досега. Може би утре ще стане ясно.
Снимки: Dacia