PSA Group, Volvo Cars, BMW AG и Renault SA са сред производителите на автомобили, които са на път да покрият новите стандарти на Европейския съюз за вредните емисии, влизащи в сила от 1 януари 2021 година, след като са успели да утроят продажбите си на електрифицирани превозни средства през първата половина на годината, съобщава Bloomberg.
Увеличението на продажбите на електрически превозни средства е помогнало за намаляване на средните емисии на въглероден диоксид (СО2) от новите автомобили, регистрирани в Европа, с 9% - до 111 грама на километър. Това е най-големият спад от повече от десетилетие, твърди доклад на групата "Транспорт и околна среда".
„Продажбите на електрически автомобили процъфтяват благодарение на новите стандарти за вредни емисии в ЕС. През следващата година всеки седми нов автомобил, продаде в Европа, ще бъде електрически", заяви Юлия Полисканова, директор на базираната в Брюксел неправителствена организация.
Правилата на ЕС, които влизат в сила в началото на 2021 година, принуждават производителите да намалят вредните емисии до 95 грама СО2 на километър (средно за гамата). В противен случай те ще трябва да платят огромни глоби. В резултат на това големите компании ускоряват навлизането на електрически и хибридни модели на пазари, като в повечето държави от ЕС (България не е сред тях) властите стимулират потребителите при покупката на екологични превозни средства.
Не всички производители обаче са на път да избегнат глобите. Големи концерни като Daimler AG, Jaguar Land Rover Automotive и Volkswagen AG изостават, тъй като продават големи и мощни кросовъри и всъдеходи. За разлика от тях, Fiat Chrysler Automobiles (FCA) ще се измъкне от глоба, тъй като има споразумение с производителя на електромобили Tesla, която ще компенсира емисиите му. Без тази договорка FCA ще трябва да плати над милиард евро.
Снимка: Autonews