fallback

5 производителя ще избегнат глобите за вредни емисии в ЕС

Daimler и Volkswagen AG обаче изостават и ще понесат сериозни санкции

PSA Group, Volvo Cars, BMW AG и Renault SA са сред производителите на автомобили, които са на път да покрият новите стандарти на Европейския съюз за вредните емисии, влизащи в сила от 1 януари 2021 година, след като са успели да утроят продажбите си на електрифицирани превозни средства през първата половина на годината, съобщава Bloomberg.

Увеличението на продажбите на електрически превозни средства е помогнало за намаляване на средните емисии на въглероден диоксид (СО2) от новите автомобили, регистрирани в Европа, с 9% - до 111 грама на километър. Това е най-големият спад от повече от десетилетие, твърди доклад на групата "Транспорт и околна среда".

„Продажбите на електрически автомобили процъфтяват благодарение на новите стандарти за вредни емисии в ЕС. През следващата година всеки седми нов автомобил, продаде в Европа, ще бъде електрически", заяви Юлия Полисканова, директор на базираната в Брюксел неправителствена организация.

Правилата на ЕС, които влизат в сила в началото на 2021 година, принуждават производителите да намалят вредните емисии до 95 грама СО2 на километър (средно за гамата). В противен случай те ще трябва да платят огромни глоби. В резултат на това големите компании ускоряват навлизането на електрически и хибридни модели на пазари, като в повечето държави от ЕС (България не е сред тях) властите стимулират потребителите при покупката на екологични превозни средства.

Не всички производители обаче са на път да избегнат глобите. Големи концерни като Daimler AG, Jaguar Land Rover Automotive и Volkswagen AG изостават, тъй като продават големи и мощни кросовъри и всъдеходи. За разлика от тях, Fiat Chrysler Automobiles (FCA) ще се измъкне от глоба, тъй като има споразумение с производителя на електромобили Tesla, която ще компенсира емисиите му. Без тази договорка FCA ще трябва да плати над милиард евро.

Снимка: Autonews

fallback
  • #9
    Ники ( преди 3 години )
    В Европа има субсидии за електромобили.В България могат поне да внесат от по сполучливите Китайски коли.Ако са без мито и с евентуален безлихвен кредит може и да се купи.
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    Да глобят ФВ в Европа. Това трябва да го видя с очите си за да го повярвам. Компанията която се измъкна с незначителни глоби (предвид размера на измамата която сътвори), от най-голямата измама в историята на автомобилите. Последните 3 месеца на годината, "продажбите" на ID3 ще експлодират. Ще се "продават" консервени кутии, на дърщерни дружества, дилърства, работници, шуреи и баджанаци и знайни и незнайни (най-вече незнайни) "клиенти". Догодина ще гръмне и новата измама ...
  • #7
    Към 6 ( преди 3 години )
    Глобата е 95 евро на грам за всяка кола тоест ако някой продаде 1 милион коли и е средно с 2 грама отгоре глобата е 190милиона евро което не е милиарди. Най-добре е да не се стига до там но не е фатално особено за Мерц или Ленд Роувър ако е с 1-2 грама отгоре още не се знае какво ще стане
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    До 5 не четеш статията до края,където към началните 4 прибавят и ФСА и стават 5.
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    До 4 малко извън целите си е напарво глоба от 1 млрд. евро,тук требе да си в целите,а не около тях.
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Аз ли само виждам, че компаниите са 4 за а не 5.
  • #3
    Има време ( преди 3 години )
    Най-вероятно повечето ще ги изпълнят или ще са малко извън целите защото предполагам последните месеци на годината ще продават хибриди, модели на газ и електромобили на макс и ако трябва ще ограничат за 1-2 месеца продажбата на бензиновите модели (които отделят повечко СО2)
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Не си разбрал Н1. Целта е да се намалят глобалните емисии. Инструментите за това може и да са с търговия на емисии. Някой, ако е успял да преизпълни петилетката може да продаде картбланш на друг, който леко изостава.
  • #1
    Фьолцвагин ( преди 3 години )
    Тюх ако не бехме се прецакали с нафтата, щехме да сме номир идно
fallback
Последни