fallback

Tesla се отказва от механичната връзка между волана и колелата

Компанията търси инженери за разработка на новата система за кормилно управление

Компанията Tesla започна да търси инженери за изследователския си център в Остин, щата Тексас, където в момента се строи най големия завод за електромобили на територията на САЩ. Една от вакантните длъжности е за инженери, които ще трябва да разработят нова електронна система за кормилно управление, съобщава Electrek.co.

Колите на Tesla отдавна са оборудвани с електронно кормилно управление, което позволява на компютъра да насочва колелата, когато автомобилът се движи на автопилот. В случая обаче има механична връзка между волана и колелата и съответно дори в автоматичен режим кормилото се върти дори при малка промяна на посоката на движение.

Новата система предвижда, воланът да се превърне в джойстик, като бъде свързан с датчици, фиксиращи неговото положение. Ако водачът реши да завърти кормилото, датчиците подават съответния сигнал и електрическата система завива колелата. Това позволява на шофьора сам да настройва волана, но пък пълното отсъствие на механична връзка му пречи да "чувства" автомобила.

Като плюс се отбелязва и фактът, че при новата система по време на маневриране воланът ще бъде напълно неподвижен. Джойстикът също така ще може да се използва и за игра в състезателен симулатор на дисплея на предния панел.

Снимка: Tesla

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    Историята винаги е една и съща. Иноваторите са неразбрани, а агънцата хулят и вият.
  • #8
    ОФФ ( преди 4 години )
    Поредната глупост. Тъпотията започна още когато фирмите почнаха да слагат електрически рейки вместо хидравлични. Но сега като махнат механичната връзка вече напълно ще се загуби всяко едно усещане. Все едно играеш на компютърна игра. Те даже най модерните игри има доста добра симулация със обратно усещане и вибрации за ти засилят усещането за реалност. Може да се окаже че в Бъдеще да караш на симулатор е по реално и приятно от колкото да караш истинска кола. Е баси тоя свят съвсем изперка.
  • #7
    Форс Фийдбак ( преди 4 години )
    Мойта конзола има обратна връзка. В теслата също ще сложат, така че водачите да могат да си "чувстват".
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    Тука явно коментиращите не си дават сметка за реалностите. В момента усилването и без това е електрическо и същият електомотор както подпомага, може и да управлява. Все повече автомобилите започват да се движат на автопилот. Тогава защо е този волан, който да се върти сам в салона? Ако отделим механично волана(стика) и колелетата, то може според скоростта воланът да става различно чувствителен. Ще изхвърлим тежки части и компютърът няма да позволява маневри, водещи до загуба на управление.
  • #5
    До #3 ( преди 4 години )
    Дааа, И аз се чудя защо преди 100 години Хенри Форд не е сложил компютър и да е махнал механичната връзка с колелетата ;)
  • #4
    До Георги Г. ( преди 4 години )
    Зависи от законодателството. В момента без механична връзка е невъзможно да се продава нова кола. Вероятно ще бъде изискано дублирано електрозахранване в случаите когато нямаш механична връзка. В самолетите също имаш един стик/щурвал за всеки пилот. Предполагам ще бъде отделена малка част от батериите за резервно управление. Време беше това да се случи и при автомобилите. Ще станат по-леки и ще се пести електричество.
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    В стремжа да са "иновативни", ТЕСЛА все по-често почват да късат връзката между ушите. За 150г автоиндустрия, ако е било толкова лесно или възможно да са го направили.
  • #2
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    Безумна кошница за ощетени ментално! Престъпника Мъск няма да спре да избива народа - явно, че ще го пишем естествен подбор
  • #1
    Георги Г. ( преди 4 години )
    Fly by wire има в самолетите. Само, че там системата е много много подсигурена срещу отказ, нещо което в автомобил не знам дали е възможно да се направи. Въпрос... Караш си, става нещо, и ти изкарва голяма част от ел. инсталацията на автомобила. Абсолютно възможен сценарии, случва се. Какво правиш ако във същото време си със 120 без волан?
fallback
Последни