fallback

10-те автомобила, които се обезценяват най-бързо

В тази класация доминират Opel, Peugeot, Citroen... и Bentley

Забравете за разхода на гориво, цената на резервните части или застрахователната премия. Най-скъпото нещо в един нов автомобил е неговата обезценка във времето. Плащате, да речем, 35 000 лева за нов компактен хечбек. Още в мига, в който си го вземете от салона, пазарната му цена е вече 32 000 - ето 10% от парите ви, изчезнали без следа. От обезценката за три или пет години зависи каква част от инвестицията ще си върнете, когато дойде време да смените автомобила - и съответно колко ви е излязъл той като годишни разходи.    

    Що се отнася до обезценката, всеки отделен пазар си има особености. За жалост няма как да я изчислим точно за България по ред причини, не на последно място сред които е и практиката сделките с употребявани коли да се изповядват под реалната стойност с цел пестене на такси. Цитираните по-долу данни са за британския пазар и поне се отнасят до същите модели, които се търгуват и у нас, какъвто не винаги е случаят с американските класации.

Статистиката, събрана от VIP Data, показва, че доста масови модели губят половината от стойността си в рамките на две години след продажбата си. Вече добро представяне е, когато колата е загубила под 50% след третата година.      Най-силно обезценяващите се коли след 3 години (ГАЛЕРИЯ):

      Поуката е ясна: ако ви вълнува остатъчната стойност, избягвайте скъпите версии на по начало достъпни модели. Макар и с уговорката, че българският пазар е по-толерантен към допълнително оборудване и нерядко даже ще предпочете варианта с повече екстри.     Кои са най-слабо обезценяващите се автомобили според данните на VIP Data, четете тук.

 

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    ...то и пежаците... странно.
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Фиата и мен ме изуми колко се обезценява в UK - чак не ми се вярва...
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    #2 абсолютно, освен ако е изцяло за бизнес цели..
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    За Фиатчето не мога да кажа, че има скучно пътно поведение. И от личен опит и като съм гледал ревютата на Carwow и един немец (не мога да се сетя точно как се казваше). А и като им гледам цените в България - хич не се обезценяват както е описано тук... Просто няма база за сравнение между Великобритания и България.
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Наивно е да се разглежда покупката на нов автомобил, като инвестиция.
  • #1
    Гост ( преди 3 години )
    Не съм сигурен, че британският пазар е показателен за нас.
fallback
Последни