fallback

Hyundai изпревари всички с камион на водород

Първите 7 бройки от модела Xcient вече се движат по пътищата

Корпорацията Hyundai обяви пускането на първия камион с водородно задвижване. Моделът се казва Xcient и е разработка на товарното подразделение на корейския производител, като вече се предлага на пазара в Европа, а предстои появата му в Северна Америка и Китай.

Първите 7 бройки от Xcient са предадени на швейцарска фирма за товарни преводи, като се предвижда до края на годината да бъдат доставени още 43 бройки от модела. Плановете на Hyundai са от 2021 година да се произвеждат по 2000 бройки годишно.

Дългият 9 метра камион Xcient се задвижва от система с водородни горивни елементи, която включва 3 агрегата. Първият развива 255 конски сили, а останалите два добавят 127 конски сили. Водородът се съхранява в резервоари с вместимост 32 килограма, като зареждането отнема между 8 и 20 минути.

Именно зареждането е най-големият проблем на превозните средства на водород. За да го улесни, корейският производител смята да открия над 100 зарядни станции само на територията на Швейцария.

В същото време обаче акциите на Hyundai на международните борси паднаха с около 1,4%, след като корпорацията обяви, че ще организира сервизна акция на повече от 25 000 бройки от електрическия кросоувър Kona. Тя ще засегне машини, произведени през периода септември 2017 - март 2020 година, при които има опасност от пожар заради неправилно производство на батериите.

Снимки: Hyundai

fallback
  • #4
    CCCP ( преди 4 години )
    Другари водачи двамцата по долу, вие да не сте от една глокиерска фирма? Тоз камион с какво задвижване е? Дадаа, аа баш: ЕЛЕКТРИЧЕСКО. Водорода на борда го претакват трима виетнамци в бидони от зейе, за да се изпари ТОК и да върти електродвигателите. Едни умни хора са решили да махнат виетнамците и хамстерите и да пълнят директно 3-фазен с мощност 250 кВт. А вий си вярвайте в Сънчо.
  • #3
    Инжинер ( преди 4 години )
    Ха ха, не може да се взриви нищо, ограмотете се, а морално остарелите електрички ще отидат на бунището, където им е мястото.
  • #2
    Таралеж ( преди 4 години )
    Това е алтернатива на двигателя с вътрешно горене, а не лобистки налаганите електрокари.
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Екстра. Колкото по-бързо ги вкарат в употреба, толкова по-бързо ще започнат да се взривяват и толкова по-бързо ще ги забранят. Само за последните 3 г. е имало 9 сериозни инцидента с водород в станции за зареждане и заводи - доста в Калифорния, в Ю. Корея, Норвегия и други места. Няколко смъртни случая. На 7 април тази година има повредени 60 постройки, а взривът се е усетил в радиус 10 км.
fallback
Последни