Какво прави от един автомобил издънка? Това е сложен въпрос. Издънката не е непременно лош автомобил - може да е просто такъв, който е изпреварил времето, или пък поизостанал от рязко променилата се мода, и затова пазарът го е изтикал встрани. Може всъщност да е забележителна машина, а провалът му да е обусловен от грешки на производителя при изчисляването на разходите, довели до колосални загуби. А може дори да се е продавал сравнително добре, но въпреки това да е останал в колективното съзнание като провал - дори и само заради лош късмет. Причините са различни, но за резултатите няма съмнение. Ето 15-те най-големи автомобилни провала на последните три десетилетия, селектирани от C&D.
15-те най-големи провала на последните 30 години (ГАЛЕРИЯ):
Toyota неслучайно е най-печелившият автомобилен производител в света от много години насам - японците просто се пазят от експерименти и залагат на сигурно. Затова е рядкост те да произведат пазарен провал от мащаба на IQ.
Това бе миниатюрна градска кола, явно замислена да се състезава със Smart. И инженерите вложиха доста труд в нея, успявайки да натъпчат някак си четири места и добавяйки още много други оригинални идеи. Те се провалиха само в едно отношение: направиха колата с 35 см по-дълга от Smart Fortwo, лишавайки я от главното предимство на конкурента й - способността да паркира там, където друга кола не може.