fallback

Кои са най-продаваните марки и модели в България?

Nissan Qashqai е номер 1 според статистиката, но по пътищата ще срещнете повече Renault Clio и Skoda Octavia

Оптимистичните очаквания, че пазарът на нови автомобили в България ще се възстанови напълно в месеците след карантината, очевидно няма да се сбъднат - в края на септември спадът спрямо 2019 все още е 37.7%. Регистрираните от МВР нови автомобили в категории М1 и N1 за първите девет месеца са 20 487, в сравнение с 32 885 за същия период на миналата година. Резултатът обаче е далеч и от прогнозите за пазарна катастрофа - на практика в доста от годините след 2009 нивата бяха сходни или дори по-ниски.     Nissan Qashqai e най-продаваният модел у нас през 2020, но голяма част от пласираните бройки впоследствие са напуснали страната

През самия септември изоставането на годишна база вече е сведено до доста по-умерените 12.8% - 2209 регистрации срещу 2534 преди година.

 

НАЙ-ПРОДАВАНИТЕ МОДЕЛИ
Nissan Qashqai - 1214 Renault Clio - 1111 Skoda Octavia - 1042 Dacia Dokker - 843 Dacia Duster - 772 Toyota Corolla - 584 Renault Master - 526 Citroen C3 - 454 Dacia Sandero - 420 Toyota Yaris - 375 Kia Sportage - 329 Skoda Superb - 328

В подреждането на най-популярните марки няма съществени промени, ако изключим, че Mercedes-Benz успява да измести Citroen от челната десетка. Най-продаваните марки у нас са Renault и Dacia, а ако добавим и резултатите на Nissan, излиза, че "Рено-Нисан България" държи 30% от пазара.

Трябва да направим уговорката, че данните за регистрациите в МВР, ползвани тук, обикновено се разминават леко с данните за продажбите, подавани от самите вносители към браншовата им организация ААП. Първата статистика отчита и някои бройки, внесени директно от частни лица, както и т. нар. "демо автомобили", които на практика се продават като употребявани, макар да са на възраст под 6 месеца. В същото време в сводките на ААП попадат бройки, продадени директно на клиенти от други държави, които изобщо не се регистрират у нас.

20-те най-продавани марки у нас до септември 2020 (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #13
    до 8 ( преди 4 години )
    Зависи, има модели, които са доста по-евтини тук, отколкото на Запад, но има и модели, при които е обратното. А и немалка част от реекспорта е не толкова заради цените, колкото защото става дума за много търсени в други страни модели, а българските дилъри си получават някакви бройки по квота и реално като си я вземеш оттук, можеш да си спестиш дълго висене в waiting list в Белгия, да речем
  • #12
    анонимен ( преди 4 години )
    Кво хейтите бюджетните марки, познавам хора които са с базови Q5-*** и дори камера за заден ход нямат, ама иначе са голямата работа. За всеки влак си има пътници, както и повечето хора сме си взели колите да си вършим работа с тях не да се правим на мъже и да висим по сервизи.
  • #11
    Както казваше ... ( преди 4 години )
    един бивш вице премиер: Егати и държавата щом и аз съм и бил вице премиер!, та с неуДачия и рено същото!
  • #10
    анонимен ( преди 4 години )
    Na Ferrari I Bentley nqma diluri?
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    ..Рено.. Нисан..Най-после и на улицата на Факт-а, да изгрее слънцето! То, че са трошки си е друга тема, ама нали се продават масово!
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    Вижда се не малък брой автомобили купени и реекспортирани зад граница. Някой бе писал да ис вземе кола от Австрия,ами добре като там ти е по-евтино,а иначе от запднала Европа идват тук да си ги вземат защото тук е май най-евтино.
  • #7
    до 3 ( преди 4 години )
    Съотношението частни - корпоративни е около 60 на 40, но ти си дрънкай, не пречиш
  • #6
    До 2 ( преди 4 години )
    Хората са си много добре, не обобщавай собствените си драми върху всички. А "пандемията" ясно се видя вече каква бутафория е
  • #5
    Умен ( преди 4 години )
    Глупости и колко от регистрираните в Мвр са купени от официялното представителдтво.Аз мога да купя бмв от Австрияя да го регисърирам тука и па се води регистрирано тука.
  • #4
    Махленец ( преди 4 години )
    А колко от уж "фирмените" автомобили всъщност се ползват като лични.Просто покуоката им като "фирмени" е по-изгодно.
fallback
Последни