fallback

Електромобил или бензинов модел - отговаря полицията

Служител на реда пресметна разликата в разходите по двата автомобила за година

Популярността на електромобилите продължава да расте, като това се дължи не само на тяхната екологичност, но и на факта, че те са много по-икономични от машините с традиционно гориво. Това се повтаря непрекъснато и от автомобилните експерти, но те ряoко показват точни цифри по въпроса.

Полицията на САЩ обаче няма притеснения по въпроса и разкри каква сума се спестява при използването на Tesla Model 3 за една година. В сметката са включени стойността на употребеното електричество за зареждане и цената на бензин, който е използван за стандартния за американските органи на реда Dodge Charger, който е навъртял същия километраж.

Разликата в случая е сериозна - 6755 долара за година, като в сумата не са включени парите, похарчени за смяната на масло и друго обслужване на бензиновия автомобил. С тях икономията ще е още по-впечатляваща. Разбира се, трябва да се отчете и стойността на закупения електромобил, която по-високо, но при подобна икономия той ще се изплати само за няколко години.

Самата история е от щата Индиана, където местното подразделение на полицията точно преди година си купува нов служебен автомобил. Първоначално е трябвало да се избира между две машини - електрическа Tesla Model 3 и muscle-car Dodge Charger. Изборът би трябвало да е лесен, тъй като моделът на Dodge е много по-евтин, а и се е доказал във времето.

В крайна сметка обаче решението е полза на по-модерната и съвременна Tesla, която в момента на закупуване е с 8333 долара по-скъпа от Charger. Година по-късно шефът на полицейския департамент Тод Бъртам разкри своя опит от ползването на популярния електромобил.

Икономията в сравнение с експлоатация на Dodge Charger е 6755 долара, което на практика почти изравнява първоначалните цени на двата модела. Освен това, колата Tesla има още едно огромно преимущество - тя е напълно тиха, което много важно за полицейска машина при патрулиране.

Снимки: Teslarati

fallback
  • #10
    Пепи ( преди 4 години )
    Е добре де - а колко километра е минала тъслата и колко доджа.А туй че на 15 000 километра тия тесли изтъркват гуми.
  • #9
    Onzi ( преди 4 години )
    Хаха хах ще трябват още 200-300 години изобщо у нас да се карат такива коли. Колко наивни хора има на този свят
  • #8
    Гост ( преди 4 години )
    До 9. 1. говори се за разходи2. AMG имат един 2.0T R4 с който ускоряват по-бързо от Charger с 5.7 V8
  • #7
    Ха ха ( преди 4 години )
    Това са митове и легенди полицията в САЩ да използва електрически автомобили . Тесла да им конструира и електрически хеликоптер за го ките по магистралите.
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    Хаха Зои продава 6 пъти повече оъ Бмв и3 за сравнение с Тесла и дума не може да става.
  • #5
    Знаев ( преди 4 години )
    До 3: Присмял се хърбел на щърбел! Колкото и ти си прочел, че изреваха от първа генерация BMW i3 с най-малката батерия на пазара - 18.2 kWh. Че тва е по-малко от Leaf 2010-та. И шефовете питаха кой *** взе решение да ги поръча без бордови генератор (вариант BMW i3 REX т.е. RangeEXtender), с който токът никога не свършва?! Ами който гушна едни пари тая работа да се провали. Например карабинерите на папата патрулират между хората само с i3, видях лично.
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Пробега пробега ще промени нещата стигне ли се до психологическата граница от 1000 км с ел.кола при нормално шофиране от около 120-130 км/ч проблемите с ел.колите ще отпаднат.
  • #3
    Гост ( преди 4 години )
    А полицейският Charger с как во двигателче е - 5.7 V8? Ако е така то и бензинов 2.0Т R4 ще направи не малка разлика
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Авторе, хубаво си взел и превел нещо от американски сайт, но няма да е лошо да прочетеш накрая творбата. Особенно последното изречение.... - колко колосана ще е сумата за смяна на масло? 150-200$, на 30к км? - Теслата е серийна версия, но Dodge за полицията е доработен- Известно ли ти е, че точно в Америка, полициятя изрева първа от ел. коли - паднали батерии при гонка, колата не изкарва и 1 смяна и т.н.
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    "Куките" шофират постоянно и при тях може и да излиза сметката толкова бързо, но за обикновения европейски потребител, който не изминава толкова км, не е ясно какъв и кога е балансът. Освен това и т'слата, и Charger-а ще бъдат бракувани от чичо Бъртам накрая, а собственикът, който не използва возилото за служ. цели, ще има и остатъчна стойност при препродажба, която тук не е влязла в халваджийския тефтер. Нека 100 000 собственици на Charger-и да си сравнят р-дите с електричари за 10 години...
fallback
Последни