IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Ръчната спирачка в Европа изчезва

Все по-малко клиенти искат този механизъм в автомобила си

Търсенето на нови автомобили с традиционна ръчна спирачка в Европа намалява, съобщават експерти, цитирани от Autonews.


ръчна спирачка


Те посочват, че през миналата година търсенето на превозни средства с такъм механизъм е било над 35 %, а сега е около 30%. На някои пазари, като този във Великобритания, едва 24% от продадените през годината автомобили са с класическа ръчна спирачка.

Оказва се, че европейците постепенно се отказват не само от механичните скорости, но и от автомобили с ръчна спирачка. Производителите реагират на това и за водещите пазари в Европа някои от тях не предлагат тази система дори при най-евтините си модели. Компании като как Volvo, Porsche и Lexus пък изобщо не произвеждат коли с познатата ръчна спирачка. Тя е заменена от електронен механизъм, който се управлява с помощта на бутон.

Според експерти, класическата ръчна спирачка ще изчезне напълно от автомобилите в следващите 2-3 години. Прогнозата им е за водещите пазари на Стария континент. В страните от Източна Европа потребителите са съвсем различни и те все още се доваряват на стандартния механизъм.

Снимка: Autonews

0 от 500
  • #32
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    И крачната да махнат
  • #31
    0 rate up comment 0 rate down comment
    до 23 ( преди 3 седмици )
    До 23 - там системите са дублирани, в колите - не.
  • #30
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    #21 не е вярно това. Вида на ръчната няма значение за "системите за автоматично потегляне по наклон"
  • #29
    6 rate up comment 2 rate down comment
    sam ( преди 3 седмици )
    дори и на автоматик има смисъл от ръчна спирачка... след като спреш на паркинга и дръпнеш ръчната освободиш да увисне колата на ръчната и после преместиш на паркинг, освен че после по лесно преминаваш от паркинг на драйв ами и не прецакваш щифта на автоматичната скоростна кутия
  • #28
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Готин ( преди 3 седмици )
    Да #26 ,,сега електрическите ръчни, дърпаш копчето и спира колата от висока скорост без поднасяне праволинейно.,, Явно не си пробвал. Ефект няма. В движение ел.ръчната, изобщо не спира. Ама никак! Служи само като камък под гумата, когато си паркирал.
  • #27
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Готин ( преди 3 седмици )
    Аз не бих поверил живота си и на хората до мен на електронно устройство. Съвсем скоро няма да има нито волан, нито ***, нито водач. Камикадзе няма да стана.
  • #26
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Тя ръчната при автомадиците от 15г. а може и повече не служи за потегляне от наклон, при автомата, пускаш спирачката и докато кракът ти е във въздуха и се *** към газта колата не тръгва а стои спряла докато не подадеш газ. Всъщност ръчната спирачка при автоматиците е напълно безмислена, при наклон, те не тръгват назад, при паркиране натискаш "Р" , може би като резервна спирачка, особенно сега електрическите ръчни, дърпаш копчето и спира колата от висока скорост без поднасяне праволинейно.
  • #25
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    #21 тръгването по наклон го има и с ръчна спирачка - аз карама такава кола и си имам hill hold и ръчна.
  • #24
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Глупости,имам VOLVO V 40, 2017 година модел и си е с ръчна спирачка
  • #23
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Щом Еърбъс от 30 години правят самолет fly-by-wire без физическа връзка между управлението и управляваните части, мисля че една ръчна не е драма. Освен Хонда NSX и новия Корвет също вече е brake-by-wire. И си имат реални предимства пред обикновените системи.