fallback

Volkswagen представи първия си електрически кросоувър

Продажбите на ID.4 стартират с версията със задно предаване

Компанията Volkswagen официално представи свой първия сериен електрически кросоувър – ID.4. Моделът беше разсекретен едновременно на няколко континента, тъй като за пазарите в САЩ, Европа и Китай той ще се произвежда отделно.

Дизайнът на Volkswagen ID.4 напомня на хечбека ID.3, но технически той е близък до Skoda Enyaq. В основата му е платформата MEB, която концернът Volkswagen разработи за електромобили от ново поколение. Размерите на SUV-модела са дължина от 4584 мм, широчина 1852 мм и височина 1612 мм. Разстоянието между двете оси е 2770 мм. Кросоувърът на Volkswagen има багажник с обем 543 литра, а коефициентът на въздушно съпротивление е 0,28.

Вариантите за САЩ и Европа се различават като имена и оборудване, както и по предлаганите цветове, въпреки че първоначално ID.4 ще се произвежда само в завода в Цвикау (Германия) и оттам ще се експортира зад океана. Независимо от пазара обаче първоначално ще се предлага само ограниченията серия ID.4 1st Edition, която е със задно предаване и с един електромотор. Мощността му е 204 к.с., като той се захранва от батерия с 82 кВт/ч.

Този кросоувър ускорява от 0 до 100 км/ч за 8,5 секунди и развива максимална скорост от 160 км/ч. Пробегът му се оценява по различни методики, като за Европа той е 520 км, а за САЩ – 250 мили (малко над 400 км). И в двата случая е предвидена възможност за бързо зареждане (125 киловата). На по-късен етап ще излезе и версия на ID.4 с два електромотора и мощност 306 к.с., като тя представлява аналог на Skoda Enyaq RS iV.

Европейските продажби на кросоувъра стартират в последната третина на 2020 година, докато клиентите в САЩ ще чакат до 2021 година. Именно американското представителство на Volkswagen първо обяви цените, които стартират от 39 995 долара. Версията 1st Edition ще струва поне 43 995 долара, докато тази с 2 електромотора започва от 45 695 долара. След като започне производството в САЩ през 2022 година, Volkswagen of America се надява да свали началната цена до 35 000 долара.

В зависимост от пазара и нивото на оборудване за електрическия кросоувър са предвидени светодиодни или матрични фарове, джанти с размер 19, 20 или 21 цола, регулируемо окачване, система за избор на режим на движение, панорамен покрив, мултимедия с тъчскрийн с диагонал 10 или 12 инча с гласово управление.

Освен това в оборудването на ID.4 влизат още двузонов климатик, седалки с електрическо регулиране, масаж и памет, различни онлайн-сервизи, система от асистенти на водача IQ.Drive и поне 6 въздушни възглавници. Както и с хечбека iD.3, така и при кросоувъра програмното оборудване ще може да се обновява от разстояние, като някои опции ще може да се добавят веднага след покупката на автомобила.

Още снимки на електрическия кросоувър - вижте в галерията:

Снимки: Volkswagen

fallback
  • #11
    Faurecia ( преди 3 години )
    Faurecia не е фирма на Пежо, а компанията която прави седалките на маса коли, включително BMW и Mini. Има завод до Оксфорд.
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    Ха немците ползват седалки на Faurecia френска фирма на Пежо.Хаха "немско" качество.
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    Така е. Тесла е единственият производител на електромобили, който е доказал, че за колите му има органично търсене, дори когато няма субсидии.
  • #8
    До 16 ( преди 3 години )
    Така като си тръгнал да сравняваш Плайд S с ИД4 ако искаш сравни и Ауди РС7 с модел У какво общо имат двата модела разликите са минимални 5 пъти в мощността, 4 пъти в ускорение до 100км/ч и 2 пъти в батерията кой твърди че Плайд е конКурент на ИД4
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    Достоен конКурент на Тесла мисля че ще се продава малко повече от Модел У защото ще има и опция за малка батерия
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Е Тесла поне не ползва китайски боклучави батерии както Фау Ве.
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Разбирам че феновете на фв приказвате само за Сервизи а бе вие излизате ли от тях че само за нужда от сервизи говорите.Колко 500 км пробег прави е спорно.Немски твърдения като с клиин дизела. и къде сравни Тесла с този контейнер Теслата сама се кара паркира и тн а този бклук немски е на технологичното ниво на Дачия.
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Поредният бклук.Рено Зои най-продаваната ел.кола в Германия.Смех
  • #3
    none ( преди 3 години )
    Подозирам че и софтуера им ще стане екстра като всичко останало, и ще се плаща за определени опции (статията го загатва).
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    отпред изглежда като смачкана мекица
fallback
Последни